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Kunstwerke in der Ausstellungs- und Verkaufswerbung und in Museumskatalogen

Kunstwerke in der Ausstellungs- und Verkaufswerbung und in Museumskatalogen
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache ger
Hinweise auf parallele Ausgaben 395920744 : ‡Thönebe, Constanze: Kunstwerke in der Ausstellungs- und Verkaufswerbung und in Museumskatalogen
ISBN 978-3-8471-0225-0
T I T E L Kunstwerke in der Ausstellungs- und Verkaufswerbung und in Museumskatalogen
Verlagsort Göttingen
Verlag Vandenhoeck & Ruprecht
Erscheinungsjahr 2014
2014
Umfang 1 Online-Ressource
Reihe Schriften zum deutschen und internationalen Persönlichkeits- und Immaterialgüterrecht ; Band 037
Titelhinweis : ‡Thönebe, Constanze: Kunstwerke in der Ausstellungs- und Verkaufswerbung und in Museumskatalogen
ISBN ISBN 978-3-8470-0225-3
Klassifikation 8770
340
PU 1547
PE 745
PU 2984
PU 5440
Kurzbeschreibung Exclusive copyrights are limited by legal barriers that strive to take account of the justified interests of the general public in gaining access to protected works. These barriers include § 58 of the German Copyright Act, which allows organisers of art exhibitions and art dealers to use works of art without the approval of or payment to artists for advertisements for exhibitions and sales. Public museums, libraries and educational establishments may also reproduce such works in exhibition catalogues and inventories without obtaining rights. The author examines whether the revised § 58 of the German Copyright Act is compatible with the criteria of international, European and German constitutional law and to what extent the use of art works in catalogues and advertsing is permissible under European and German constitutional law. Apart from German copyright law, the French and US copyrights laws are discussed in detail and with practical relevance. It is shown that under neither the »droit d’auteur« nor the US copyright the use of artworks is exempt to such a wide extent as it is under § 58 of the German Act.
1. Schlagwortkette Deutschland
Frankreich
USA
Kunstwerk
Bildliche Darstellung
Katalog
Werbung
Urheberrecht
Rechtsvergleich
SWB-Titel-Idn 50411056X
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.5555/9783847002253
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500423683 Datensatzanfang . Kataloginformation500423683 Seitenanfang .
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