Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Dynamic Strategic Analysis: Demystifying simple success strategies

Dynamic Strategic Analysis: Demystifying simple success strategies
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
ISBN 978-3-8244-8249-8
Name Raisch, Sebastian ¬[author.]¬
T I T E L Dynamic Strategic Analysis
Zusatz zum Titel Demystifying simple success strategies
Auflage Gabler Edition Wissenschaft
Verlagsort Wiesbaden
Verlag Deutscher Universitätsverlag
Erscheinungsjahr 2004
2004
Umfang Online-Ressource (XIII, 290p. 48 illus) : online resource
Weiterer Inhalt I. Introduction1.1 Research Interest -- 1.2 Research Objectives -- 1.3 Foundations for a Dynamic Model -- 1.4 Model Development & Hypotheses -- 1.5 Research Methodology -- 1.6 Structure of the Study -- II. Literature Review -- 11.1 Industrial Organization -- 11.2 Corporate Strategy -- 11.3 Business Strategy -- 11.4 Resource-based View -- III. Towards a Dynamic Research Model -- 111.1 Criticism of Classical Approaches -- 111.2 The Emerging “Dynamic View” -- 111.3 Foundations of a Dynamic Research Model -- 111.4 Model Development & Hypotheses -- IV. Research Methodology -- IV.1 Research Design -- IV.2 Questionnaire Development -- IV.3 Survey Implementation -- IV.4 Data Analysis -- V. Research Findings -- V.1 The Integrated Model -- V.2 The Complex Model -- V.3 The Evolutionary Model -- V.4 Implications -- VI. Conclusions -- VI.1 Summary and Implications -- VI.2 Limitations of the Study -- VI.3 Future Research -- VI.4 Concluding Comments -- References.
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-322-81884-3
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-8244-8249-8
ISBN ISBN 978-3-322-81883-6
Klassifikation KJC
BUS041000
658.4092
HD28-70
Kurzbeschreibung The foremost activity as far as strategy management is concerned has always been the analysis of factors underlying firm success. While significant insights have been gained, the field is still highly fragmented, often oversimplifies the interrelation between success factors, and remains inherently static in its approach. Sebastian Raisch establishes three models to address these limitations and validates them in a field study of global media enterprises. The integrated model combines the most relevant determinants of company performance into a single model and the complex model captures the interrelations between these determinants. Furthermore, the evolutionary model encompasses the evolution of these determinants over time. The combined results provide a state-of-the-art view of the factors and effects underlying firm performance
1. Schlagwortkette Medienwirtschaft
Unternehmensentwicklung
Wettbewerbsstrategie
Erfolgsfaktor
ANZEIGE DER KETTE Medienwirtschaft -- Unternehmensentwicklung -- Wettbewerbsstrategie -- Erfolgsfaktor
SWB-Titel-Idn 9775420512
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-322-81883-6
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Resolving-System
Kataloginformation500318745 Datensatzanfang . Kataloginformation500318745 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche