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Corporate Environmental Strategies and Value Creation: Challenges and Opportunities

Corporate Environmental Strategies and Value Creation: Challenges and Opportunities
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1748001558 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Capurro, Rosita: Corporate environmental strategies and value creation
ISBN 978-3-030-67277-5
978-3-030-67279-9
Name Capurro, Rosita ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Corporate Environmental Strategies and Value Creation
Zusatz zum Titel Challenges and Opportunities
Auflage 1st ed. 2021.
Verlagsort Cham
Cham
Verlag Springer International Publishing
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr 2021
2021
2021
Umfang 1 Online-Ressource (VIII, 82 p. 7 illus., 1 illus. in color.)
Reihe SpringerBriefs in Business
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-67277-5
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-67279-9
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Capurro, Rosita: Corporate environmental strategies and value creation
ISBN ISBN 978-3-030-67278-2
Klassifikation KJJ
BUS094000
658.4083
Kurzbeschreibung Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. The environmental dimension: Role and scope in the strategic formula -- Chapter 3. The environmental dimension: Role and scope in the strategic management process -- Chapter 4. The environmental dimension: Role and scope in the performance measurement and control system -- Chapter 5. Conclusions.
2. Kurzbeschreibung The rise of sustainability has swept away the traditional views about firms’ competitiveness, survival and profitability, advocating new approaches. Although the strategic decisions on sustainable issues become more important, many firms have erroneously narrow view of environmental strategies and related practices generally have only an outward-looking focus. In line with these considerations, this book aims to investigate the “environmental dimension” as a new “strategic variable” for contributing to strengthen the competitive positioning of firms and to increase the value creation process. The author provides a comprehensive framework for green management by highlights practices and tools to translate strategy into effective environmental ideas. The focus is on goals and actions, from a side, and on the implementation of appropriate control systems useful for monitoring the results of environmental performance, on the other. As such, the book enriches sustainability literature, offers new insights for scholars, and provides implications for practitioners involved in green management.
SWB-Titel-Idn 1750014645
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-67278-2
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500312756 Datensatzanfang . Kataloginformation500312756 Seitenanfang .
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