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Katalogdatenanzeige

¬The¬ Artification of Luxury Fashion Brands: Synergies, Contaminations, and Hybridizations

¬The¬ Artification of Luxury Fashion Brands: Synergies, Contaminations, and Hybridizations
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 169770395X Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡¬The¬ artification of luxury fashion brands
ISBN 978-3-030-26120-7
978-3-030-26122-1
978-3-030-26123-8
Name Massi, Marta ¬[HerausgeberIn]¬
Turrini, Alex ¬[HerausgeberIn]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Turrini, Alex ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L ¬The¬ Artification of Luxury Fashion Brands
Zusatz zum Titel Synergies, Contaminations, and Hybridizations
Auflage 1st ed. 2020.
Verlagsort Cham
Cham
Verlag Springer International Publishing
Imprint: Palgrave Pivot
Erscheinungsjahr 2020
2020
2020
Umfang 1 Online-Ressource(XVII, 166 p. 15 illus., 3 illus. in color.)
Reihe Palgrave Studies in Practice: Global Fashion Brand Management
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-26120-7
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-26122-1
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-26123-8
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡¬The¬ artification of luxury fashion brands
ISBN ISBN 978-3-030-26121-4
Klassifikation KJS
BUS043000
658.8
Kurzbeschreibung Klappentext: Despite being vastly different both socially and economically, art and fashion are increasingly converging to collaborate in mutually advantageous ways. This book discusses the mutual benefits of collaboration through analysis of successful case studies, including corporate art collections and museums, patronage and sponsorship initiatives, and art-based brand management in the fashion sector. It provides a categorization of the strategies that fashion firms employ when they join the art world and illustrates how art and fashion brands can interact strategically at different levels. This book will be a valuable resource to researchers, providing an enhanced understanding of the potential of artification for managing brands and products.
2. Kurzbeschreibung Inhaltsverzeichnis: 1. When Fashion Met Arts: The Artification of Fashion Brands -- 2. Brunello Cucinelli, a humanistic approach to fashion -- 3. Trussardi and the art of promoting art -- 4. Gucci: Branding art or art branding? -- 5. Christian Dior: The Art of Haute Couture -- 6. Balenciaga, the Master of Haute Couture -- 7. Conclusion.
1. Schlagwortkette Mode
Lederware
Markenartikel
Luxusgut
Kunstwerk
ANZEIGE DER KETTE Mode -- Lederware -- Markenartikel -- Luxusgut -- Kunstwerk
SWB-Titel-Idn 1724271237
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-26121-4
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Inhaltsbeschreibung
Kataloginformation500306181 Datensatzanfang . Kataloginformation500306181 Seitenanfang .
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