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Katalogdatenanzeige

Corporate sustainability and responsibility in tourism: a transformative concept

Corporate sustainability and responsibility in tourism: a transformative concept
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1663672067 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Corporate sustainability and responsibility in tourism
ISBN 978-3-030-15623-7
Name Lund-Durlacher, Dagmar ¬[HerausgeberIn]¬
Dincia, Valentina ¬[HerausgeberIn]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Dincia, Valentina ¬[HerausgeberIn]¬
Name Reiser, Dirk ¬[HerausgeberIn]¬
Fifka, Matthias S. ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Corporate sustainability and responsibility in tourism
Zusatz zum Titel a transformative concept
Verlagsort Cham, Switzerland
Verlag Springer
Erscheinungsjahr 2019
2019
Umfang 1 Online-Ressource (XV, 382 p)
Reihe CSR, Sustainability, Ethics & Governance
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-15623-7
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Corporate sustainability and responsibility in tourism
ISBN ISBN 978-3-030-15624-4
Klassifikation KJG
KJG
BUS008000
174.4
HD60-HD60.5
Kurzbeschreibung Part I: Introduction -- Part II: Assessing Business Behaviours and Leadership from the Standpoint of CSR 2.0 -- Part III: CSR 2.0 Implementation
2. Kurzbeschreibung This book offers essential insights into how the world's second largest industry, tourism, is responding to challenges involved in expanding the corporate social responsibility (CSR) concept to corporate sustainability and responsibility, referred to as CSR 2.0. It analyzes the typical setup of tourism with various types of commercial agents: corporations, small and medium sized enterprises, public-private partnerships, social enterprises and local cooperatives. In addition, the book examines a broad range of voluntary initiatives, the effectiveness of these efforts, and how contextual and wider policy features shape these relationships. The book is divided into three parts, the first of which elaborates on strategic drivers and rationales for CSR. In turn, the second part introduces readers to design approaches for CSR programs and envisaged impacts, while part three focuses on implementation, certification, reporting, and possible outcomes. Each part offers a mixture of theoretical perspectives, synthesis analyses and case studies. The respective chapters tackle a broad spectrum of tourism sub-sectors, e.g. the cruise industry, aviation, gastronomy, nature-based tourism, and urban destinations
1. Schlagwortkette Tourismus
Nachhaltigkeit
ANZEIGE DER KETTE Tourismus -- Nachhaltigkeit
SWB-Titel-Idn 1666726494
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-15624-4
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Kataloginformation500294265 Datensatzanfang . Kataloginformation500294265 Seitenanfang .
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