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Katalogdatenanzeige

African Entrepreneurship: Challenges and Opportunities for Doing Business

African Entrepreneurship: Challenges and Opportunities for Doing Business
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 514031107 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡African entrepreneurship
ISBN 978-3-319-73699-0
Name Dana, Leo-Paul ¬[HerausgeberIn]¬
Ratten, Vanessa ¬[HerausgeberIn]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Ratten, Vanessa ¬[HerausgeberIn]¬
Name Honyenuga, Ben Q. ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L African Entrepreneurship
Zusatz zum Titel Challenges and Opportunities for Doing Business
Verlagsort Cham
Verlag Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang Online-Ressource (XXII, 344 p. 6 illus, online resource)
Reihe Palgrave Studies of Entrepreneurship in Africa
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-319-73699-0
Printed editionISBN: 978-3-319-73699-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡African entrepreneurship
ISBN ISBN 978-3-319-73700-3
Klassifikation KJH
BUS025000
658.421
HB615
Kurzbeschreibung This book outlines the unique challenges and opportunities of doing business in Africa, analysing how varying degrees of development across its countries affects entrepreneurship. Taking into account historical and cultural contexts, the authors approach the topic by evaluating the different possibilities of business opportunity in Africa. Insightful contributions explore an extensive range of African countries, discussing both formal and informal entrepreneurship, as well as the different factors that influence the growing economy of Africa. African Entrepreneurship will be of interest to anyone researching the potential of doing business in Africa, as well as entrepreneurs and policy-makers looking to expand their knowledge on how businesses are managed in this region
2. Kurzbeschreibung 1. Introduction to African Entrepreneurship; Leo-Paul Dana, Vanessa Ratten and Ben Q. Honyenuga -- 2. Bringing Africa into Entrepreneurship Research; Vanessa Ratten and Paul Jones -- 3. Tanzania as an Emerging Entrepreneurial Ecosystem: Prospects and Challenges; Bella L. Galperin and Lemayon L. Melyoki -- 4. The Kenyan Environment's Influence on the Emergence and Development of Corporate Entrepreneurship among SMEs; Michael J. Mustafa and Mathew Hughes -- 5. Entrepreneurship Education in Developing Countries: A Study on Key Challenges in Sierra Leone; Alfred Mbeteh and Massimiliano M. Pellegrini -- 6. African Entrepreneurship: Constraints and Improvements; Gerd Junne -- 7. Entrepreneurial Opportunities and Challenges for Retired Senior Military Officers in Nigeria; Kaseem Ayasi and Nnamdi Madichie -- 8. Income Diversification and Banks’ Profitability from an African Markets Perspective: A Relief for SMEs?; Isaac Boadi -- 9. Entrepreneurship and SMEs’ Productivity Challenges in Sub-Saharan Africa; Paul Igwe, Adah Emmanuel Onjewu and Simon Uguru Nwibo -- 10. Entrepreneur-SME Manager Traits and Sources of Financing; Eniola Anthony Abiodun -- 11. Brokering: Africa’s Unique Brand of Entrepreneurship; Daniel M. Quaye, Nkukpornu Atsu and George Acheampong -- 12. South Africa's White Entrepreneurs: An Evolution from Opportunity to Necessity; Warren Lloyd -- 13. Entrepreneurship Policy for the Health Sector in Rwanda: A Quest for Contextual Social Inclusion; Marcela Ramírez Pasillas, Hans Lundberg and Sabine Umuhire
1. Schlagwortkette Unternehmer
Interesse
Grundlage
Wirtschaftliches Verhalten
Klein- und Mittelbetrieb
ANZEIGE DER KETTE Unternehmer -- Interesse -- Grundlage -- Wirtschaftliches Verhalten -- Klein- und Mittelbetrieb
SWB-Titel-Idn 505935066
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-73700-3
Internetseite / Link Volltext
Kataloginformation500279799 Datensatzanfang . Kataloginformation500279799 Seitenanfang .
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