Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

¬The¬ Infrastructure We Ride On: Decision Making in Transportation Investment

¬The¬ Infrastructure We Ride On: Decision Making in Transportation Investment
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1019690364 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Berechman, Joseph, 1942 - : ¬The¬ infrastructure we ride on
ISBN 978-3-319-74605-0
Name Berechman, Joseph ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L ¬The¬ Infrastructure We Ride On
Zusatz zum Titel Decision Making in Transportation Investment
Verlagsort Cham
Verlag Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang Online-Ressource (XV, 194 p. 9 illus, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-319-74605-0
Printed editionISBN: 978-3-319-74605-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Berechman, Joseph, 1942 - : ¬The¬ infrastructure we ride on
ISBN ISBN 978-3-319-74606-7
Klassifikation KFFD
BUS051000
336
HJ9-9940
QR 800
QP 327
Kurzbeschreibung This book explores the various economic and institutional factors that explain why huge investments are made in unworthy transportation mega-projects in the US and other countries. It is based on research, the general literature, economic analyses, and results from a specifically collected database showing that a significant proportion of implemented mega-projects have been found to be inferior ex-ante or incapable of delivering the returns they promised ex-post. Transportation infrastructure and other public investments of a similar scope (“mega-projects”) reflect public sector priorities and objectives, non-pecuniary as well as financial constraints, and a range of decision-making processes. This book describes how decisions made in the public sector with respect to transportation infrastructure investments are affected by the large populations and territories they serve, the estimation of the substantial opportunity costs they entail, the formal procedures instituted for quantitatively appraising projected outcomes and monetary returns, and the political environment in which these decisions are made
2. Kurzbeschreibung 1. Introduction -- 2. Infrastructure Needs and Reality -- 3. The Dubious Status of Formal Project Evaluation Procedures -- 4. Inferior and Unworthy Transportation Mega-Projects -- 5. Inaccuracies in Cost and Demand Forecasts -- 6. Mega-Project History and Decision-Making -- 7. Interest Groups: Advocacy and Opposition -- 8. The Decisive Role of Project Funding -- 9. Overseeing Institutions -- 10. Alternative Decision Criteria: Equity, Economic Development, and Environmental Externalities -- 11. Why Unworthy Mega-Projects?
1. Schlagwortkette Öffentlicher Verkehr
Infrastrukturinvestition
Entscheidungsmodell
ANZEIGE DER KETTE Öffentlicher Verkehr -- Infrastrukturinvestition -- Entscheidungsmodell
SWB-Titel-Idn 50429752X
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-74606-7
Internetseite / Link Volltext
Kataloginformation500278966 Datensatzanfang . Kataloginformation500278966 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche