Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Computer Graphics for Java Programmers

Computer Graphics for Java Programmers
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 494519460 Druckausg.: ‡Ammeraal, Leendert: Computer graphics for Java programmers
ISBN 978-3-319-63356-5
Name Ammeraal, Leen
Zhang, Kang ¬[VerfasserIn]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Zhang, Kang ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Computer Graphics for Java Programmers
Auflage 3rd ed. 2017
Verlagsort Cham
Verlag Springer
Erscheinungsjahr 2017
2017
Umfang Online-Ressource (IX, 387 p. 175 illus., 54 illus. in color, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Druckausg.: ‡Ammeraal, Leendert: Computer graphics for Java programmers
Printed editionISBN: 978-3-319-63356-5
ISBN ISBN 978-3-319-63357-2
Klassifikation UML
COM012000
006.6
T385
ST 250
ST 320
Kurzbeschreibung This third edition covers fundamental concepts in creating and manipulating 2D and 3D graphical objects, including topics from classic graphics algorithms to color and shading models. It maintains the style of the two previous editions, teaching each graphics topic in a sequence of concepts, mathematics, algorithms, optimization techniques, and Java coding. Completely revised and updated according to years of classroom teaching, the third edition of this highly popular textbook contains a large number of ready-to-run Java programs and an algorithm animation and demonstration open-source software also in Java. It includes exercises and examples making it ideal for classroom use or self-study, and provides a perfect foundation for programming computer graphics using Java. Undergraduate and graduate students majoring specifically in computer science, computer engineering, electronic engineering, information systems, and related disciplines will use this textbook for their courses. Professionals and industrial practitioners who wish to learn and explore basic computer graphics techniques will also find this book a valuable resource
2. Kurzbeschreibung 1 - Elementary Concepts -- 2 - Applied Geometry -- 3 - Geometrical Transformations -- 4 - Classic 2D Algorithms -- 5 - Perspective and 3D Data Structure -- 6 - Hiddden-Line and Hidden-Face Removal -- 7 - Color, Texture, and Shading -- 8 - Fractals -- Appendix A - Interpolation of 1/z -- Appendix B - Class Obj3D -- Appendix C - Hidden-Line Tests and Implementation -- Appendix D - Several 3D Objects -- Appendix E - Hints and Solutions to Exercises -- Bibliography -- Index
1. Schlagwortkette Computergrafik
Java <Programmiersprache>
ANZEIGE DER KETTE Computergrafik -- Java
2. Schlagwortkette Computergrafik
Java <Programmiersprache>
ANZEIGE DER KETTE Computergrafik -- Java
SWB-Titel-Idn 495044539
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-63357-2
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500258349 Datensatzanfang . Kataloginformation500258349 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche