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China and Africa: A New Paradigm of Global Business

China and Africa: A New Paradigm of Global Business
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 488910846 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡China and Africa
ISBN 978-3-319-47029-0
Name Kim, Young-Chan ¬[Hrsg.]¬
T I T E L China and Africa
Zusatz zum Titel A New Paradigm of Global Business
Verlagsort Cham
Verlag Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr 2017
2017
Umfang Online-Ressource (XVII, 291 p. 7 illus, online resource)
Reihe ¬The¬ Palgrave Macmillan Asian Business Series
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-3-319-47029-0
Printed editionISBN: 978-3-319-47029-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡China and Africa
ISBN ISBN 978-3-319-47030-6
Klassifikation BUS000000
KJSM
BUS035000
381
HF5469.7-5481
HF1365
MH 50000
QG 860
QG 700
Kurzbeschreibung This book encapsulates the ‘New Normal Policy’ which has changed the regional policy between China and the African continent. This volume emphasises China’s role in Africa as a collaborator in an attempt to fulfil the Beijing consensus in emerging countries. The contextual research encompasses how one can comprehend the influence of the Chinese model in Africa and her diplomatic relations with the continent. China and Africa: A New Paradigm of Global Business endeavours to define whether or not the Washington model has become weathered, and the Beijing consensus more relevant in this specific continent
2. Kurzbeschreibung Chapter 1 Introduction: The Global Shift in Economic Power to Asia and the Challenges of Africa’s Industrialisation in the Twenty First Century (Lauren Okolo) -- Part 1: Chinese Perspective in Africa -- Chapter 2 ‘Safari Tour’ and Zhou’s Dream of Mao’s land in Africa (Young-Chan Kim) -- Chapter 3 From White Elephants to Flying Geese: China in Africa, a new model for development or more of the same (Maria Thorborg) -- Chapter 4 Cyrildene Chinatown, Suburban Settlement, and Ethnic Economy in Post-Apartheid Johannesburg (Liang Xu) -- Chapter 5 China’s energy diplomacy towards Africa from the perspective of politics (Ai-Qin Cheng & Jianhong Cai) -- Part 2: Chinese Companies in Africa -- Chapter 6 The China Challenge: Cameroonians between discontent and popular admiration (Ute Roeschenthaler and Antoine Socpa) -- Chapter 7 The Economic Determinants of Chinese FDI in Egypt (Hany Elshamy) -- Chapter 8 Learning to Collaborate: The Case Study of a Chinese-Kenyan CSR Effort (Irene Yuan Sun and Wang Yuan) -- Chapter 9 China and Namibia: An all-weather friendship investigated (Henning Melber) -- Chapter 10 ‘Unequal Sino-African Relations’: A Perspective from Africans in Guangzhou (Dong Niu) -- Chapter 11 Conclusion: An argument for a development paradigm in Africa that reconciles the Washington Consensus with the Beijing Model (Anutechia Asongu Simplice)
1. Schlagwortkette China
Afrika
Geschäftsverbindung
Auslandsgeschäft
China
Afrika
ANZEIGE DER KETTE China -- Afrika -- Geschäftsverbindung -- Auslandsgeschäft -- China -- Afrika
SWB-Titel-Idn 485261359
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-47030-6
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500245414 Datensatzanfang . Kataloginformation500245414 Seitenanfang .
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