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Business Strategies and Competitiveness in Times of Crisis: A Survey on Italian SMEs

Business Strategies and Competitiveness in Times of Crisis: A Survey on Italian SMEs
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 475552911 Erscheint auch als: ‡Gavinelli, Laura: Business strategies and competitiveness in times of crisis
ISBN 978-1-137-57809-9
Name Gavinelli, Laura
T I T E L Business Strategies and Competitiveness in Times of Crisis
Zusatz zum Titel A Survey on Italian SMEs
Verlagsort London
Verlag Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr 2016
2016
Umfang Online-Ressource (XXVI, 290 p. 34 illus, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Erscheint auch als: ‡Gavinelli, Laura: Business strategies and competitiveness in times of crisis
Printed editionISBN: 978-1-137-57809-9
ISBN ISBN 978-1-137-57810-5
Klassifikation KJVS
BUS060000
658.022
HD62.7
Kurzbeschreibung This book focuses on the relationship between business strategy and competition among Italian SMEs in the aftermath of the economic crisis. First examining business strategy and competitive advantage in a broader sense, Business Strategies and Competitiveness in Times of Crisis goes on to analyse the strategic behaviour of SMEs and the key factors that allow them to overcome the challenges they face. The book covers wide-ranging topics such as marketing and communication strategies, internationalization process and entry modes, access to credit, networking, innovation process and human resources enhancement. Referring to insightful case studies and surveys conducted between 2011 and 2014, it reflects on managerial implications for Italian SMEs and identifies their three main competitive challenges
2. Kurzbeschreibung Chapter 1 Firms Strategies and Competitiveness: an overview -- Chapter 2 The Sources of Competitive Advantage -- Chapter 3 The Competitiveness of Italian Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs) -- Chapter 4 A Survey on Monza and Brianza SMEs, Italy -- Chapter 5 Boosting Italian SMEs' Development: first consideration -- Bibliography
1. Schlagwortkette Italien
Klein- und Mittelbetrieb
Wettbewerbsfähigkeit
Strategisches Management
ANZEIGE DER KETTE Italien -- Klein- und Mittelbetrieb -- Wettbewerbsfähigkeit -- Strategisches Management
SWB-Titel-Idn 476160448
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1057/978-1-137-57810-5
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500220414 Datensatzanfang . Kataloginformation500220414 Seitenanfang .
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