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Tourist Destination Images and Local Culture: Using the Example of the United Arab Emirates

Tourist Destination Images and Local Culture: Using the Example of the United Arab Emirates
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 398229783 Druckausg.: ‡Schwaighofer, Verena: Tourist destination images and local culture
ISBN 978-3-658-04520-3
Name Schwaighofer, Verena
T I T E L Tourist Destination Images and Local Culture
Zusatz zum Titel Using the Example of the United Arab Emirates
Verlagsort Wiesbaden ; s.l.
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Erscheinungsjahr 2014
2014
Umfang Online-Ressource (XIII, 167 p. 12 illus, online resource)
Reihe BestMasters
Notiz / Fußnoten Description based upon print version of record
Weiterer Inhalt Image and Destination BrandsThe Image of the United Arab Emirates -- The traditional Arabian Culture.
Titelhinweis Druckausg.: ‡Schwaighofer, Verena: Tourist destination images and local culture
ISBN ISBN 978-3-658-04521-0
Klassifikation KJSM
KJS
BUS043000
658.8
HF5410-5417.5
QQ 920
Kurzbeschreibung Image and Destination Brands -- The Image of the United Arab Emirates -- The traditional Arabian Culture.
2. Kurzbeschreibung An authentic, unique and memorable destination image is of crucial importance to be competitive in the long-term. Verena Schwaighofer analyses the currently transferred image of the United Arab Emirates as a tourist destination and to what extent the traditional Arabian culture is integrated into the image strategies of image developers in this country. First of all, a detailed theoretical overview referring to various image types, the current image transfer including critical topics related to the religion of Islam, women’s role in society, behaviour, body language and dress code and the open-mindedness of the United Arab Emirates regarding local traditions related to the religion of Islam, is given. In the empirical part, a mixed method, including a qualitative media analysis (focusing on print and new media of image developers as well as newspaper articles published by journalists in the United Arab Emirates and the surrounding countries) and qualitative expert interviews are selected as appropriate research methodology. Contents Image and Destination Brands The Image of the United Arab Emirates The traditional Arabian Culture Target Groups Researchers and students in the fields of management and innovation in tourism Executives in these areas The Author Verena Schwaighofer wrote her master thesis under the supervision of Prof. Dr. Sc. Othmar M. Lehner at the Department of Innovation and Management in Tourism at Fachhochschule Salzburg, Austria.
1. Schlagwortkette Vereinigte Arabische Emirate
Wirtschaft
Marketing
Verkauf
Tourismus
Kulturerbe
ANZEIGE DER KETTE Vereinigte Arabische Emirate -- Wirtschaft -- Marketing -- Verkauf -- Tourismus -- Kulturerbe
2. Schlagwortkette Vereinigte Arabische Emirate
Fremdenverkehrspolitik
Public Diplomacy
Fremdbild
Ausland
Druckmedien
Marketing
Umfrage
Experte
Inhaltsanalyse
Defizit
Kultur
Einflussgröße
Konsequenz
ANZEIGE DER KETTE Vereinigte Arabische Emirate -- Fremdenverkehrspolitik -- Public Diplomacy -- Fremdbild -- Ausland -- Druckmedien -- Marketing -- Umfrage -- Experte -- Inhaltsanalyse -- Defizit -- Kultur -- Einflussgröße -- Konsequenz
SWB-Titel-Idn 398205612
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-04521-0
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500211439 Datensatzanfang . Kataloginformation500211439 Seitenanfang .
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