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Business Partnerships and Organizational Performance: The Role of Resources and Capabilities

Business Partnerships and Organizational Performance: The Role of Resources and Capabilities
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 399537058 Druckausg.: ‡Jiang, Wei: Business partnerships and organizational performance
ISBN 978-3-642-53988-6
Name Jiang, Wei
T I T E L Business Partnerships and Organizational Performance
Zusatz zum Titel The Role of Resources and Capabilities
Verlagsort Berlin, Heidelberg ; s.l.
Verlag Springer Berlin Heidelberg
Erscheinungsjahr 2014
2014
Umfang Online-Ressource (XXVI, 355 p. 37 illus., 36 illus. in color, online resource)
Reihe Contributions to Management Science
Notiz / Fußnoten Description based upon print version of record
Weiterer Inhalt IntroductionTheoretical Foundation and Literature Review -- Methodology -- Construct Measurement -- Results and Discussion -- Summary, Contributions, Implications and Future Research.
Titelhinweis Druckausg.: ‡Jiang, Wei: Business partnerships and organizational performance
ISBN ISBN 978-3-642-53989-3
Klassifikation KJU
BUS063000
658.1
HD28-70
QP 450
Kurzbeschreibung Introduction -- Theoretical Foundation and Literature Review -- Methodology -- Construct Measurement -- Results and Discussion -- Summary, Contributions, Implications and Future Research.
2. Kurzbeschreibung In the rapidly changing business world, only a small percentage of firms are able to survive and prosper despite recessions, industrial evolutions and economic changes. An often-asked question is: What determines a firm’s sustainable competitive advantage? One of the most popular competitive strategies is partnering with other firms. So: How do firms make intelligent and informed decisions when it comes to selecting business partners, to utilizing available resources and capabilities in partnerships, and to managing relations to maximize partnership benefits? This book studies 300 firms across various industries, providing readers with a comprehensive view of how firms develop sustainable competitive advantages by establishing business partnerships. Young academics and experienced researchers alike will find solid theoretical foundations and fresh business insights.
1. Schlagwortkette Unternehmenskooperation
Beziehungsmanagement
Ressourcenmanagement
Dynamische Fähigkeiten
Wettbewerbsvorteil
Unternehmenserfolg
SWB-Titel-Idn 403434130
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-53989-3
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500186760 Datensatzanfang . Kataloginformation500186760 Seitenanfang .
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