Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Building Successful Partnerships: A Production Theory of Global Multi-Stakeholder Collaboration

Building Successful Partnerships: A Production Theory of Global Multi-Stakeholder Collaboration
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 363489274 Buchausg. u.d.T.: ‡Buckup, Sebastian: Building successful partnerships
ISBN 978-3-8349-4063-6
Name Buckup, Sebastian
T I T E L Building Successful Partnerships
Zusatz zum Titel A Production Theory of Global Multi-Stakeholder Collaboration
Verlagsort Wiesbaden
Verlag Gabler Verlag
Erscheinungsjahr 2012
2012
Umfang Online-Ressource (X, 304p. 69 illus, digital)
Reihe SpringerLink. Bücher
Notiz / Fußnoten Description based upon print version of record
Weiterer Inhalt Contents; Synopsis; 1 Introduction; 1.1 Rise and Relevance of Global Partnerships; 1.2 Defining Global Partnerships; 1.3 Research Question; 1.4 Research Methodology; 1.5 Main Argument; 1.6 Structure of the Book; 2 The Rise of Global Partnerships; 2.1 The Partnering Phenomenon; 2.1.1 Liberalization and Globalization; 2.1.2 Power and Hegemony; 2.2 The Partnering Institution; 2.2.1 Interests, Ideas, and Innovation; 2.2.2 Distributional Conflict; 2.3 Conclusion; 3 Mapping the Partnering Landscape; 3.1 Policy Partnerships; 3.2 Implementation Partnerships; 3.2.1 Provision of Goods and Services. 3.2.2 Mobilization of Resources3.2.3 Learning and Sharing; 3.3 Conclusion; 4 Governing Collaboration; 4.1 Defining Success; 4.2 Partnerships and Distributional Impact; 4.2.1 Solutions: Getting the Right Outcome; 4.3 Partnerships and Efficiency; 4.3.1 Solutions: Getting The Outcome Right; 4.4 Comparison and Integration; 4.5 Conclusion; 5 Partnering as Joint Production; 5.1 Framing Stakeholders; 5.1.1 Individual Level: Bounded Rationality; 5.1.2 Interaction Level: Incomplete Contracting; 5.2 Framing Collaboration; 5.2.1 Output Dimension: Public Good Theory. 5.2.2 Input Dimension: Production Theory5.3 Building the Analytical Framework; 5.3.1 Structure of the Pay-off Field; 5.3.2 Navigating the Pay-off Field; 5.4 Conclusion; 6 Technology and Behavioural Dynamics; 6.1 'More is Better' Partnerships; 6.2 'Expedient Alliance' Partnerships; 6.2.1 Economies of Scale; 6.2.2 Diseconomies of Scale; 6.2.3 No Economies of Scale; 6.2.4 Comparative Analysis; 6.2.5 Conclusion; 6.3 'One for All' Partnerships; 6.3.1 Variable Factor Proportions; 6.3.2 Comparative Analysis; 6.3.3 Conclusion; 7 Technology, Leadership, and Governance. 7.1 Technology, Behaviour and Governance7.1.1 Input Relations; 7.1.2 Total Scale Effects; 7.1.3 Total Factor Productivity; 7.1.4 Productivity Relations; 7.2 Utility, Behaviour and Governance; 7.3 Limitations and Open Questions; 8 Conclusion; Appendix; A List of Acronyms; B Calculations; B.1 Calculations: 'Expedient Alliance' Partnership; B.2 Calculations:; B.3 Calculations: 'One for All' Partnership; List of Tables; List of Figures; Bibliography;
Titelhinweis Buchausg. u.d.T.: ‡Buckup, Sebastian: Building successful partnerships
ISBN ISBN 978-3-8349-4064-3
Klassifikation BUS069000
KC
BUS000000
658.4012
330
327.73
HB71-74
QP 450
Kurzbeschreibung Multi-stakeholder partnering has become the 'new mantra' of decision-makers in business, government and civil society. Yet our understanding of what drives success and failure in these institutions remains incomplete. The book introduces a production theory which describes how the relationship between contributions and outputs influences behaviour, and suggests how technology, leadership and governance should be aligned to make partnerships work
1. Schlagwortkette Unternehmenspolitik
Beziehungsmanagement
Stakeholder
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Unternehmenspolitik -- Beziehungsmanagement -- Stakeholder
2. Schlagwortkette Unternehmenspolitik
Beziehungsmanagement
Stakeholder
ANZEIGE DER KETTE Unternehmenspolitik -- Beziehungsmanagement -- Stakeholder
SWB-Titel-Idn 36628200X
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-8349-4064-3
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500171010 Datensatzanfang . Kataloginformation500171010 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche