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Collaborative Promotions: Optimizing Retail Supply Chains with Upstream Information Sharing

Collaborative Promotions: Optimizing Retail Supply Chains with Upstream Information Sharing
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 332551016 Buchausg. u.d.T.: ‡Wiehenbrauk, Daniela: Collaborative promotions
ISBN 978-3-642-13392-3
Name Wiehenbrauk, Daniela
T I T E L Collaborative Promotions
Zusatz zum Titel Optimizing Retail Supply Chains with Upstream Information Sharing
Verlagsort Berlin, Heidelberg
Verlag Springer-Verlag Berlin Heidelberg
Erscheinungsjahr 2010
2010
Umfang Online-Ressource (XX, 153p. 46 illus, digital)
Reihe Lecture Notes in Economics and Mathematical Systems ; 643
Lecture notes in economics and mathematical systems
Band 643
Notiz / Fußnoten Includes bibliographical references
Titelhinweis Buchausg. u.d.T.: ‡Wiehenbrauk, Daniela: Collaborative promotions
ISBN ISBN 978-3-642-13393-0
Klassifikation KJMD
KJT
BUS049000
658.40301
658.8
HD30.23
QP 530
QQ 440
QP 540
Kurzbeschreibung Promotions and Collaboration in Retailing -- Literature Review -- Retailer Competition -- Empirical Analysis -- Conclusion and Managerial Insights
2. Kurzbeschreibung Promotions are at the same time beloved and feared by both food retailers and branded goods manufacturers in today’s retail environment. Beloved because they attract smart customers and generate an immediate effect on a brand’s sale. Feared because there is uncertainty about the competitors’ behavior and the actual customer demand leading to high forecast errors. For the retailer, this results in a doom loop of over- or understocking with high inventory costs in the supply chain. Collaboration between retailers and the manufacturer disentangles the doom loop. The thesis reveals the appropriate kind and timing of information and develops a so called Competition Index. Inventory in the supply chain is eliminated and the customer is served better at a lower price. Based on a joint inventory and pricing model and an empirical analysis, it shows that the supply chain efficiency gains from collaborative promotions result in a win for customers, retailers and the manufacturer
1. Schlagwortkette Produzent
Einzelhandel
Unternehmenskooperation
Informationsmanagement
Informationsaustausch
Supply Chain Management
Marketingmanagement
Sales-promotion
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Produzent -- Einzelhandel -- Unternehmenskooperation -- Informationsmanagement -- Informationsaustausch -- Supply Chain Management -- Marketingmanagement -- Sales-promotion
2. Schlagwortkette Produzent
Einzelhandel
Unternehmenskooperation
Informationsmanagement
Informationsaustausch
Supply Chain Management
Marketingmanagement
Sales-promotion
ANZEIGE DER KETTE Produzent -- Einzelhandel -- Unternehmenskooperation -- Informationsmanagement -- Informationsaustausch -- Supply Chain Management -- Marketingmanagement -- Sales-promotion
SWB-Titel-Idn 329515217
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-13393-0
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Siehe auch Inhaltsverzeichnis
Siehe auch Einführung/Vorwort
Kataloginformation500152227 Datensatzanfang . Kataloginformation500152227 Seitenanfang .
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