Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

¬The¬ Marketing-Sales-Finance Triangle: An Empirical Investigation of Finance-Related Interactions & Managerial Challenges among Marketing, Sales, and Finance Actors

¬The¬ Marketing-Sales-Finance Triangle: An Empirical Investigation of Finance-Related Interactions & Managerial Challenges among Marketing, Sales, and Finance Actors
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 309314720 Druckausg.: ‡Weissbrich, Dirk: ¬The¬ marketing-sales-finance triangle
ISBN 978-3-8349-1921-2
Name Weissbrich, Dirk
T I T E L ¬The¬ Marketing-Sales-Finance Triangle
Zusatz zum Titel An Empirical Investigation of Finance-Related Interactions & Managerial Challenges among Marketing, Sales, and Finance Actors
Verlagsort Wiesbaden
Verlag Gabler Verlag / GWV Fachverlage GmbH, Wiesbaden
Erscheinungsjahr 2009
2009
Umfang Online-Ressource (218p, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Notiz / Fußnoten Description based upon print version of record
Weiterer Inhalt Preliminary; Introduction; Conceptual Foundations; Methodology; An Organizational Design Perspective on the MSF-Triangle; Interaction Fields and Decision Areas in the MSF-Triangle; Specific Contributions and Roles in the MSF-Triangle; Key Managerial Challenges in the MSF-Triangle; Fundamental Developments in the MSF-Triangle; Conclusion; Back matter
Titelhinweis Druckausg.: ‡Weissbrich, Dirk: ¬The¬ marketing-sales-finance triangle
ISBN ISBN 978-3-8349-8415-9
Klassifikation KJS
KJSM
BUS043000
658.8
HF5410-5417.5
QP 600
Kurzbeschreibung Building on 78 face-to-face interviews with managers from the marketing-sales-finance triangle (MSF-triangle), Dirk Weissbrich identifies and describes eight key interaction fields and decision areas. Dr. Dirk Weissbrich finished his doctoral degree under the supervision of Harley Krohmer, Chair of the Marketing Department, University of Bern, Switzerland. He now works as a market research manager in the financial services industry.
2. Kurzbeschreibung Even though marketing, sales, and finance topics are interrelated, little is known about how the departments concerned work together in organizations. Building on 78 face-to-face interviews with managers from all three functions, Dirk Weissbrich explores the marketing-sales-finance triangle (MSF-triangle), and identifies and describes eight key interaction fields and decision areas. The author analyses each function`s value adding role in the MSF-triangle and explains why an effective cooperation between marketing, sales, and finance is crucial for company success. Furthermore, managerial challenges and fundamental changes in management practices of the MSF-triangle are discussed.
1. Schlagwortkette Marketing
Verkauf
Finanzmanagement
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Marketing -- Verkauf -- Finanzmanagement
2. Schlagwortkette Marketing
Verkauf
Finanzmanagement
ANZEIGE DER KETTE Marketing -- Verkauf -- Finanzmanagement
SWB-Titel-Idn 316108774
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-8349-8415-9
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500145723 Datensatzanfang . Kataloginformation500145723 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche