Shortcuts
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Kategorienanzeige

MAB

Core Capabilities for Industry 4.0: Foundations of the Cyber-Psychology of 21st Century Engineering Education
Kategorie Beschreibung
036aXA-DE-NW
037beng
077a1758003138 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Cropley, David: Core Capabilities for Industry 4.0
087q978-3-7639-6162-7
100 Cropley, David ¬[VerfasserIn]¬
104aCropley, Arthur J. ¬[VerfasserIn]¬
200bW. Bertelsmann Verlag ¬[Verlag]¬
331 Core Capabilities for Industry 4.0
335 Foundations of the Cyber-Psychology of 21st Century Engineering Education
403 1. Auflage
410 Bielefeld
412 wbv Media GmbH & Co
425 [2021]
425a2021
433 1 Online-Ressource (192 Seiten) : Illustrationen
527 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-7639-6162-7
527 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Cropley, David: Core Capabilities for Industry 4.0
540aISBN 978-3-7639-6163-4
700 |9577
700b|620.82019
750 Mit der Industrie 4.0 wandeln sich die Anforderungen an Ingenieurinnen und Ingenieure: Neue Möglichkeiten durch Entwicklungen in der Künstlichen Intelligenz erfordern neben lebenslangem Lernen auch ein hohes Maß an Kreativität. Die Autoren geben neue Impulse für die Gestaltung einer Industrie-4.0-orientierten Ingenieursausbildung, die Kompetenzen für die Arbeitswelt von morgen vermittelt. Aufbauend auf grundlegenden Informationen zur Industrie 4.0 werden u. a. Konzepte der Problemlösung, des Wissensmanagements, des lebenslangen Lernens und der Kreativitätsforschung vorgestellt und ihr Nutzen für eine zukunftsorientierte Ingenieursausbildung überprüft. Der Band richtet sich unter anderem an Lehrende und Studierende, aber auch an Forschende sowie Praktiker:innen. With Industry 4.0, the demands on engineers are changing: new opportunities arising from developments in artificial intelligence require not only lifelong learning but also a high degree of creativity. The authors provide new impulses for the design of an Industry 4.0-oriented engineering education that promotes the growth of competencies for the working world of tomorrow. Building on basic information on Industry 4.0, concepts from areas such as problem solving, knowledge management, lifelong learning and creativity research are presented and their usefulness for future-oriented engineering education reviewed. The volume is aimed not only at teachers and students, but also at researchers and practitioners. With Industry 4.0, the demands on engineers are changing: new opportunities through developments in artificial intelligence require not only lifelong learning but also a high degree of creativity. The authors provide new impulses for the design of an Industry 4.0-oriented engineering education that imparts competences for the working world of tomorrow. Building on basic information on Industry 4.0, concepts of problem solving, knowledge management, lifelong learning and creativity research, among others, are presented and their usefulness for future-oriented engineering education is reviewed. The volume is not only aimed at teachers and students, but also at researchers and practitioners.
902s 433676663 Industrie 4.0
902s 429185065 Cyber-physisches System
902s 209580607 Mensch-Maschine-Kommunikation
902s 208968652 Ingenieur
902s 209804033 Fähigkeit
902s 210099070 Fachwissen
902s 313427453 Cyberpsychologie
012 1764803736
081 Cropley, David: Core Capabilities for Industry 4.0
100 E-Book UTB-scholars EBS
125aElektronischer Volltext - Campuslizenz
655e$uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.3278/9783763961634
Schnellsuche