Vorliegende Sprache |
eng |
Hinweise auf parallele Ausgaben |
1764099346 Erscheint auch als (print): ‡Directions for pedagogical construction grammar |
ISBN |
978-3-11-074664-8 |
Name |
Boas, Hans C. ¬[HerausgeberIn]¬ |
T I T E L |
Directions for pedagogical construction grammar |
Zusatz zum Titel |
learning and teaching (with) constructions |
Verlagsort |
Berlin ; Boston |
Verlag |
De Gruyter Mouton |
Erscheinungsjahr |
[2022] |
2022 |
Umfang |
1 Online-Ressource (X, 365 Seiten) |
Reihe |
Applications of Cognitive Linguistics ; volume 49 |
Applications of cognitive linguistics |
Band |
volume 49 |
Titelhinweis |
Erscheint auch als (EPUB)ISBN: 978-3-11-074677-8 |
Erscheint auch als (print): ‡Directions for pedagogical construction grammar |
ISBN |
ISBN 978-3-11-074672-3 pdf |
ISBN 978-3-11-074677-8 epub |
Systemvoraussetzungen |
$bMode of access: Internet via World Wide Web |
Klassifikation |
LAN009000 |
407.1 |
415.01836 |
P163.6 |
ET 180 |
Kurzbeschreibung |
Frontmatter -- Preface -- Contents -- I Introduction -- From Construction Grammar(s) to Pedagogical Construction Grammar -- II Data and methodology in Pedagogical Construction Grammar -- On, or against?, (just) frequency -- Constructing learner speech: On the use of spoken data in Applied Construction Grammar -- L2-words that go together - more on collocation and learner language -- III Learning and teaching constructions -- Construction-based teaching of German verbless directives to Italian-speaking learners -- Securing strategic input for L2 learners: Constructions with Russian motion verbs -- Pedagogic applications of the English Constructicon -- Learned attention beyond typological bootstrapping: Constructional repertoires and constructional complexity in the spatial language domain -- IV Frame-based teaching and learning -- Teaching second year German using frames and constructions -- Frame-based metonymy in teaching L2 vocabulary -- Towards a FrameNet for linguistic terminology: Theoretical foundations, lexicographic practice, didactic potential -- Author Index -- Subject Index |
2. Kurzbeschreibung |
How can insights from Con ... |
1. Schlagwortkette |
Konstruktionsgrammatik |
Fremdsprachenunterricht |
Fremdsprachenlernen |
ANZEIGE DER KETTE |
Konstruktionsgrammatik -- Fremdsprachenunterricht -- Fremdsprachenlernen |
2. Schlagwortkette |
Fremdsprachenlernen |
Konstruktionsgrammatik |
ANZEIGE DER KETTE |
Fremdsprachenlernen -- Konstruktionsgrammatik |
SWB-Titel-Idn |
179522892X |
Signatur |
E-Book De Gruyter |
Bemerkungen |
Elektronischer Volltext - Campuslizenz |
Elektronische Adresse |
$uhttps://www.degruyter.com/isbn/9783110746723 |
Internetseite / Link |
Verlag |
Siehe auch |
Cover |
Siehe auch |
Verlag |