Vorliegende Sprache |
eng |
Hinweise auf parallele Ausgaben |
1771671769 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Friedrichs, Linn, 1985 - : Global curriculum development |
ISBN |
978-3-8376-6023-4 |
Name |
Friedrichs, Linn ¬[VerfasserIn]¬ |
Körperschaft |
Freie Universität Berlin ¬[Grad-verleihende Institution]¬ |
T I T E L |
Global curriculum development |
Zusatz zum Titel |
how to redesign U.S. higher education for the 21st century |
Verlagsort |
Bielefeld |
Verlag |
transcript |
Erscheinungsjahr |
[2021] |
2021 |
Umfang |
1 Online-Ressource (257 Seiten) |
Reihe |
American culture studies ; Volume 37 |
American culture studies |
Band |
Volume 37 |
Notiz / Fußnoten |
Online resource; title from title screen (viewed November 28, 2021) |
Hochschulschriftenvermerk |
$bDoctoral Thesis$cFreie Universität Berlin$d2019 |
Titelhinweis |
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Friedrichs, Linn, 1985 - : Global curriculum development |
ISBN |
ISBN 978-3-8394-6023-8 |
Klassifikation |
DSB;JNMN;JN |
EDU |
9564 |
DSB |
JNMN |
JNA |
EDU036000 |
378.73 |
Kurzbeschreibung |
How can higher education empower students as agents of the social transformations that our societies need so urgently? Linn Friedrichs connects John Dewey's education theory, current research on globalization, and inclusive curriculum design approaches to propose a new educational model for our age of complexity, crisis, and innovation. Drawing lessons from NYU's efforts to globalize its research, pedagogy, and social impact, she presents building blocks for a new curricular core that is structured around the key challenges of our time and the competencies of »complexity resilience«. It becomes the essential foundation for action-oriented partnerships across cultural, disciplinary, generational, and institutional boundaries. |
1. Schlagwortkette |
USA |
Hochschulorganisation |
Bildungsreform |
Hochschulbildung |
Hochschulplanung |
ANZEIGE DER KETTE |
USA -- Hochschulorganisation -- Bildungsreform -- Hochschulbildung -- Hochschulplanung |
SWB-Titel-Idn |
1779770502 |
Signatur |
E-Book UTB-scholars EBS |
Bemerkungen |
Elektronischer Volltext - Campuslizenz |
Elektronische Adresse |
$uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.5555/9783839460238 |
Internetseite / Link |
Verlag |