Vorliegende Sprache |
eng |
Hinweise auf parallele Ausgaben |
1751064395 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Spieler, Sophie: ¬The¬ wealthy, the brilliant, the few |
ISBN |
978-3-8376-5729-6 |
Name |
Spieler, Sophie ¬[VerfasserIn]¬ |
Körperschaft |
Freie Universität Berlin ¬[Grad-verleihende Institution]¬ |
T I T E L |
¬The¬ wealthy, the brilliant, the few |
Zusatz zum Titel |
elite education in contemporary American discourse |
Auflage |
1st edition |
Verlagsort |
Bielefeld |
Verlag |
transcript |
Erscheinungsjahr |
2021 |
2021 |
Umfang |
1 Online-Ressource (273 Seiten) |
Reihe |
American culture studies ; volume 33 |
American culture studies |
Band |
volume 33 |
Notiz / Fußnoten |
Online resource; title from title screen (viewed June 8, 2021) |
Hochschulschriftenvermerk |
$bDissertation$cFreie Universität Berlin$d2017 |
Titelhinweis |
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Spieler, Sophie: ¬The¬ wealthy, the brilliant, the few |
ISBN |
ISBN 978-3-8394-5729-0 |
Klassifikation |
DSB;JF |
LIT |
9564 |
DSB |
JFC |
LIT004020 |
370.973 |
HR 1706 |
Kurzbeschreibung |
How does the US make sense of its elite educational system, given that it seems to be at odds with core American values, such as equality of opportunity or upward mobility? Sophie Spieler explores scholarly and journalistic investigations, self-representational texts, and fictional narratives revolving around the Ivy League and its peers in order to understand elite education and its peculiar position in American cultural discourse. Among the book's most surprising and groundbreaking insights is the tenacity and adaptability of meritocratic ideology across all three sub-discourses, despite its fundamental incompatibility with the American educational system. |
1. Schlagwortkette |
USA |
Bildungssystem |
Chancengleichheit |
Universität |
Elite |
Entstehung |
Wissenschaftler |
ANZEIGE DER KETTE |
USA -- Bildungssystem -- Chancengleichheit -- Universität -- Elite -- Entstehung -- Wissenschaftler |
SWB-Titel-Idn |
176063543X |
Signatur |
E-Book UTB-scholars EBS |
Bemerkungen |
Elektronischer Volltext - Campuslizenz |
Elektronische Adresse |
$uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.5555/9783839457290 |
Internetseite / Link |
Verlag |