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Regulating Transitions from School to Work: An Institutional Ethnography of Activation Work in Action
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Kataloginformation
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Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
Hinweise auf parallele Ausgaben
1751064387 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Dahmen, Stephan, 1982 - : Regulating transitions from school to work
ISBN
978-3-8376-5706-7
Name
Dahmen, Stephan ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L
Regulating Transitions from School to Work
Zusatz zum Titel
An Institutional Ethnography of Activation Work in Action
Verlagsort
Bielefeld
Verlag
Bielefeld University Press
Erscheinungsjahr
2021
2021
Umfang
1 Online-Ressource (312 Seiten) : Illustrationen
Reihe
Geschichte
Hochschulschriftenvermerk
$bDissertation$cBielefeld University$d2019
Titelhinweis
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Dahmen, Stephan, 1982 - : Regulating transitions from school to work
ISBN
ISBN 978-3-8394-5706-1
Klassifikation
JNA;JKS
EDU
9572
JNA
JKSN
EDU036000
370.113
MS 2250
Kurzbeschreibung
How are activation programs for the young unemployed implemented? How do street-level bureaucrats deal with competing rationalities and demands for action? Transition policies increasingly aim at promoting self-regulation and constructing employable subjects. Stephan Dahmen explores the practical regulation of biographical transitions in activation programs for the young unemployed by focusing on the interactive accomplishment of activation work. The study reveals how the critical tensions of activation policies are continually re-interpreted and adapted to local contingencies and describes the various organisational technologies used for creating employable subjects.
1. Schlagwortkette
Jugend
Berufsbildung
Arbeitswelt
Übergang <Sozialwissenschaften>
Sozialpolitik
Sozialstaat
ANZEIGE DER KETTE
Jugend -- Berufsbildung -- Arbeitswelt -- Übergang
-- Sozialpolitik -- Sozialstaat
SWB-Titel-Idn
1760497029
Signatur
E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.5555/9783839457061
Internetseite / Link
Verlag
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