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¬The¬ Business of Luxury

¬The¬ Business of Luxury
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 428305318 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Duma, Fabio: ¬The¬ business of luxury
ISBN 978-3-7281-3662-6
Name Duma, Fabio ¬[VerfasserIn]¬
Hallier-Willi, Christine ¬[VerfasserIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Hallier-Willi, Christine ¬[VerfasserIn]¬
Name Steinmann, Cary ¬[VerfasserIn]¬
Körperschaft Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften / School of Management and Law ¬[Herausgebendes Organ]¬
T I T E L ¬The¬ Business of Luxury
Auflage 1. Auflage
Verlagsort Zürich
Verlag vdf Hochschulverlag
Erscheinungsjahr 2015
2015
Umfang 1 Online-Ressource (62 Seiten)
Reihe SML essentials ; 02
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Duma, Fabio: ¬The¬ business of luxury
ISBN ISBN 978-3-7281-3663-3
Klassifikation 9789
338.47
330
QR 200
QP 600
Kurzbeschreibung Luxury has been fascinating humanity for millennia and it seems that it will continue to do so in the future. As we can see in developed countries with populations living in relative affluence, luxury takes different forms, becoming less materialistic when people already own a house, two cars and a boat, but now crave wellness treatments and more recreational time. However, luxury will always have a material aspect as embodied by beautiful products made from exclusive materials by skilled artisans with an eye for detail. One way or another, luxury is big business and an important economic factor all over the world, especially in Switzerland, a country with few natural resources to speak of but a wealth of knowledge when it comes to services (e.g. hotel management) and the manufacture of exclusive products such as watches, textiles, and of course chocolate – to name just a few. Indeed, a significant proportion of Swiss GDP comes from the production of luxury goods which are exported all over the world. In this publication we examine the phenomenon of luxury, ist roots, and ist economic impact both globally and in Switzerland. You will learn more about global luxury markets, well-known and niche market players, as well as major trends shaping the definition of luxury and the management and marketing of luxury brands in the future.
1. Schlagwortkette Luxusgüterindustrie
ANZEIGE DER KETTE Luxusgüterindustrie
SWB-Titel-Idn 1757881239
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.5555/9783728136633
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500435481 Datensatzanfang . Kataloginformation500435481 Seitenanfang .
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