Vorliegende Sprache |
eng |
Hinweise auf parallele Ausgaben |
1744620679 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Quality and impact in global education |
ISBN |
978-3-8309-4219-1 |
Name |
Bergmüller-Hauptmann, Claudia ¬[VerfasserIn]¬ |
Höck, Susanne ¬[VerfasserIn]¬ |
ANZEIGE DER KETTE |
Höck, Susanne ¬[VerfasserIn]¬ |
Name |
Causemann, Bernward ¬[VerfasserIn]¬ |
Quiring, Eva ¬[VerfasserIn]¬ |
T I T E L |
Quality and impact in global education |
Zusatz zum Titel |
empirical and conceptual perspectives for planning and evaluation |
Verlagsort |
Münster ; New York |
Verlag |
Waxmann |
Erscheinungsjahr |
2021 |
2021 |
Umfang |
1 Online-Ressource (223 Seiten) : Diagramme |
Reihe |
Erziehungswissenschaft und Weltgesellschaft ; volume 14 |
Erziehungswissenschaft und Weltgesellschaft |
Band |
volume 14 |
Titelhinweis |
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-8309-4219-1 |
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Quality and impact in global education |
ISBN |
ISBN 978-3-8309-9219-6 |
Klassifikation |
1572 |
9572 |
370.116 |
DI 1000 |
Kurzbeschreibung |
For several years now, the demand for increased impact orientation has also affected the field of Global Education (GE) / Development Education and Awareness Raising (DEAR). In this context, a vivid discussion is still ongoing regarding what can be considered an ›impact‹ in GE/DEAR and how these impacts can be analysed. Both questions are dealt with within the scope of the research project ›Impacts and methods of impact monitoring in development education and awareness raising‹, which was financed by the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ) and which is to be presented in this volume. Against the backdrop of the empirical findings of this research project, this publication shows which effects can be targeted in the planning and evaluation of GE-/DEAR-projects and which contextual conditions can influence their effectiveness. |
1. Schlagwortkette |
Globales Lernen |
Bildung für nachhaltige Entwicklung |
Entwicklungspädagogik |
Qualität |
ANZEIGE DER KETTE |
Globales Lernen -- Bildung für nachhaltige Entwicklung -- Entwicklungspädagogik -- Qualität |
SWB-Titel-Idn |
1757877770 |
Signatur |
E-Book UTB-scholars EBS |
Bemerkungen |
Elektronischer Volltext - Campuslizenz |
Elektronische Adresse |
$uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830992196 |
Internetseite / Link |
Verlag |