Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

(Un)equal pathways to higher education: social origins and destinations of Colombian graduates

(Un)equal pathways to higher education: social origins and destinations of Colombian graduates
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1751669831 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Cuenca Hernández, Andrea: (Un)equal pathways to higher education
ISBN 978-3-8309-4275-7
Name Cuenca Hernández, Andrea ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L (Un)equal pathways to higher education
Zusatz zum Titel social origins and destinations of Colombian graduates
Auflage 1. Auflage
Verlagsort Münster ; New York
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2021
2021
Umfang 1 Online-Ressource (327 Seiten) : Diagramme
Reihe Sozialisations- und Bildungsforschung: international, komparativ, historisch. Research in Socialisation and Education: international, comparative, historical ; 19
Sozialisations- und Bildungsforschung
Band 19
Hochschulschriftenvermerk $bDissertation$cHumboldt-Universität Berlin$d2018
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Cuenca Hernández, Andrea: (Un)equal pathways to higher education
ISBN ISBN 978-3-8309-9275-2
Klassifikation 1572
9572
378.861
AL 12900
MS 1330
DV 2415
AL 94300
Kurzbeschreibung Inequality of educational opportunities (IEO) is a recurring topic in both public debate and academic research. This book contributes to the contemporary discussion on IEO with a focus on individual trajectories over the life course. It provides empirical evidence on the magnitude and the mechanisms of IEO in Colombia, a country with extreme, persistent levels of social inequality. Using national administrative databases, the author examines the effect of social origin on academic and labor market outcomes among university graduates. Drawing on a comprehensive theoretical approach to stratification and higher education, this volume discusses how the interaction between family background and segmentation of educational institutions might influence individuals’ outcomes. As such, it will appeal to scholars, policy makers, and practitioners with interests in education, social inequality, social policy, higher education research, and international/comparative education.
1. Schlagwortkette Kolumbien
Hochschulbildung
Chancengleichheit
Soziale Herkunft
ANZEIGE DER KETTE Kolumbien -- Hochschulbildung -- Chancengleichheit -- Soziale Herkunft
SWB-Titel-Idn 1757877509
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830992752
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500435129 Datensatzanfang . Kataloginformation500435129 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche