Vorliegende Sprache |
eng |
Hinweise auf parallele Ausgaben |
1691596124 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡¬The¬ impact of technology education |
ISBN |
978-3-8309-4141-5 |
Name |
Vries, Marc ¬de¬ ¬[HerausgeberIn]¬ |
Fletcher, Stefan ¬[HerausgeberIn]¬ |
ANZEIGE DER KETTE |
Fletcher, Stefan ¬[HerausgeberIn]¬ |
Name |
Kruse, Stefan ¬[HerausgeberIn]¬ |
Labudde, Peter ¬[HerausgeberIn]¬ |
Lang, Martin ¬[HerausgeberIn]¬ |
Mammes, Ingelore ¬[HerausgeberIn]¬ |
Max, Charles ¬[HerausgeberIn]¬ |
Münk, Dieter ¬[HerausgeberIn]¬ |
Nicholl, Bill ¬[HerausgeberIn]¬ |
Strobel, Johannes ¬[HerausgeberIn]¬ |
Körperschaft |
Waxmann Verlag ¬[Verlag]¬ |
T I T E L |
¬The¬ impact of technology education |
Zusatz zum Titel |
international insights |
Verlagsort |
Münster ; New York |
Verlag |
Waxmann |
Erscheinungsjahr |
2020 |
2020 |
Umfang |
1 Online-Ressource (177 Seiten) |
Reihe |
Center of Excellence for Technology Education (CETE) ; Vol. 3 |
Center of Excellence for Technology Education |
Band |
Vol. 3 |
Notiz / Fußnoten |
Angekündigt unter dem Titel: Targets and impact of technology education |
Titelhinweis |
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡¬The¬ impact of technology education |
ISBN |
ISBN 978-3-8309-9141-0 PDF |
Klassifikation |
1574 |
9574 |
607.1 |
ZG 9000 |
DP 5400 |
DW 4400 |
Kurzbeschreibung |
The increasing use of technology in our lives requires not only the qualification of young professionals through vocational training in order to maintain innovation and technical and societal progress, but also a technical education “for everyone”, so as to cope with these environments and to become a society with technology literacy. A lack of technology activities may not only result in a “technology illiteracy”, thus making a responsible participation in social life more difficult, but also has an impact on identity development. Against this background, technology education is getting important and has an impact on various aspects of the personality, e.g. skills, knowledge and interest in technology, which initiate lifelong learning. With the combination of articles, the editors of Technology Education Vol. III want to give an insight into international approaches of technology education and its impact. Nine authors, respectively teams of authors from various countries present their educational setting and the impact it has for the personality development in technology. |
1. Schlagwortkette |
Technische Bildung |
ANZEIGE DER KETTE |
Technische Bildung |
2. Schlagwortkette |
Unterricht |
Digitalisierung |
Mediendidaktik |
Grundschule |
Sekundarstufe |
Digitalisierung |
Unterricht |
Neue Medien |
Technikunterricht |
Medienpädagogik |
Technologie |
Identitätsentwicklung |
Unterrichtstechnologie |
ANZEIGE DER KETTE |
Unterricht -- Digitalisierung -- Mediendidaktik -- Grundschule -- Sekundarstufe -- Digitalisierung -- Unterricht -- Neue Medien -- Technikunterricht -- Medienpädagogik -- Technologie -- Identitätsentwicklung -- Unterrichtstechnologie |
3. Schlagwortkette |
Unterricht |
Neue Medien |
Mediendidaktik |
Technische Bildung |
ANZEIGE DER KETTE |
Unterricht -- Neue Medien -- Mediendidaktik -- Technische Bildung |
SWB-Titel-Idn |
1694717836 |
Signatur |
E-Book UTB-scholars EBS |
Bemerkungen |
Elektronischer Volltext - Campuslizenz |
Elektronische Adresse |
$uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830991410 |
Internetseite / Link |
Verlag |