Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Supporting Teachers: Improving instruction: examples of Research-based teacher education

Supporting Teachers: Improving instruction: examples of Research-based teacher education
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache ger
Hinweise auf parallele Ausgaben 1669372170 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Supporting teachers: improving instruction
ISBN 978-3-8309-4029-6
Name Janík, Tomáš ¬[HerausgeberIn]¬
Dalehefte, Inger Marie ¬[HerausgeberIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Dalehefte, Inger Marie ¬[HerausgeberIn]¬
Name Zehetmeier, Stefan ¬[HerausgeberIn]¬
Körperschaft Waxmann Verlag ¬[Verlag]¬
T I T E L Supporting Teachers: Improving instruction
Zusatz zum Titel examples of Research-based teacher education
Verlagsort Münster ; New York
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2019
2019
Umfang 1 Online-Ressource (186 Seiten)
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Supporting teachers: improving instruction
ISBN ISBN 978-3-8309-9029-1
Klassifikation 1570
9570
370.71
DN 7000
Kurzbeschreibung In the last decades, progress in the field of pre-service and in-service teacher education has been evident. Despite the developments of curriculum programs, models and designs, various challenges are shaping the field. Models of teacher education are usually presented as “research-based”, but related research is often invisible or fragmented. The “support for teachers” and the “improvement of instruction” are only loosely coupled and their interdependence is not highlighted. These challenges were the impetus to initiate this publication. Individual approaches, models or designs of pre-service and in-service teacher education developed by the authors (action research, video clubs, lesson studies, and others) are introduced and their impact and shortcomings for further development are specified. In the concluding chapter, a reflective discussion across individual approaches to reveal particular issues that are shaping the field is provided. Practitioners as well as researchers in the field of teacher education can benefit from this book.
1. Schlagwortkette Lehrerbildung
ANZEIGE DER KETTE Lehrerbildung
2. Schlagwortkette Lehrerbildung
ANZEIGE DER KETTE Lehrerbildung
SWB-Titel-Idn 1694138437
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830990291
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500432724 Datensatzanfang . Kataloginformation500432724 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche