Vorliegende Sprache |
eng |
Hinweise auf parallele Ausgaben |
1682348350 Erscheint auch als (Druckausgabe): ‡Graf, Sönke: “We’re better, connected” |
1693706407 Erscheint auch als (Online-Ausgabe): ‡Graf, Sönke: “We’re better, connected” |
ISBN |
978-3-8309-4037-1 |
Name |
Graf, Sönke ¬[VerfasserIn]¬ |
Körperschaft |
Waxmann Verlag ¬[Verlag]¬ |
T I T E L |
"We’re better, connected" |
Zusatz zum Titel |
empirical study on the potential of international science teacher trainings |
Verlagsort |
Münster ; New York |
Verlag |
Waxmann |
Erscheinungsjahr |
2019 |
2019 |
Umfang |
1 Online-Ressource (xxiv, 277 Seiten) : Illustrationen |
Reihe |
Empirische Erziehungswissenschaft ; Volume 74 |
Empirische Erziehungswissenschaft |
Band |
Volume 74 |
Hochschulschriftenvermerk |
$bDissertation$cUniversity of Education Heidelberg$d2018 |
Titelhinweis |
Erscheint auch als (Druckausgabe): ‡Graf, Sönke: “We’re better, connected” |
Erscheint auch als (Online-Ausgabe): ‡Graf, Sönke: “We’re better, connected” |
ISBN |
ISBN 978-3-8309-9037-6 |
Klassifikation |
1577 |
9577 |
507.15 |
TB 4050 |
Kurzbeschreibung |
How to improve science teacher effectiveness? In order to find answers to this question a first step in this study is a close observation and critical reflection on the level of science teacher training courses. During an international science teacher training course, which had been previously developed in a three-year European project (CAT4U), informal conversations of the participants were recorded and analysed allowing genuine insight in the ways that teachers exchange about profession-related content among themselves. This work is a first exploratory step into a fairly new field of professional development research, which hopes to come up with some reasonable hypotheses gained from the combination of current research literature and from deeper analyses of field data, that hopefully serves as an inspiration for teacher trainers in practice as well as for further educational research. |
1. Schlagwortkette |
Naturwissenschaftlicher Unterricht |
Computerunterstützter Unterricht |
Lehrerfortbildung |
ANZEIGE DER KETTE |
Naturwissenschaftlicher Unterricht -- Computerunterstützter Unterricht -- Lehrerfortbildung |
SWB-Titel-Idn |
1694137406 |
Signatur |
E-Book UTB-scholars EBS |
Bemerkungen |
Elektronischer Volltext - Campuslizenz |
Elektronische Adresse |
$uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830990376 |
Internetseite / Link |
Verlag |