Vorliegende Sprache |
ger |
Hinweise auf parallele Ausgaben |
1691587176 Erscheint auch als (Druckausgabe): ‡: Against the odds - (in)equity in education and educational systems |
ISBN |
978-3-8309-4151-4 |
Name |
McElvany, Nele ¬[HerausgeberIn]¬ |
Holtappels, Heinz Günter ¬[HerausgeberIn]¬ |
Name ANZEIGE DER KETTE |
Holtappels, Heinz Günter ¬[HerausgeberIn]¬ |
Name |
Lauermann, Fani ¬[HerausgeberIn]¬ |
Edele, Aileen ¬[HerausgeberIn]¬ |
Ohle-Peters, Annika ¬[HerausgeberIn]¬ |
T I T E L |
Against the Odds – (In)Equity in Education and Educational Systems |
Verlagsort |
Münster |
Verlag |
Waxmann |
Erscheinungsjahr |
2020 |
2020 |
Umfang |
Online-Ressource (183 Seiten) |
Reihe |
Dortmunder Symposium der Empirischen Bildungsforschung ; 5 |
Dortmunder Symposium der Empirischen Bildungsforschung |
Band |
5 |
Titelhinweis |
Erscheint auch als (Druckausgabe): ‡: Against the odds - (in)equity in education and educational systems |
ISBN |
ISBN 978-3-8309-9151-9 |
Klassifikation |
1572 |
9572 |
379.26 |
DU 6000 |
Kurzbeschreibung |
(In)Equity in education and educational systems is a topic of outstanding relevance. Factors, like, for example, students’ socio-economic status or migration background have been found to be strongly related to academic achievement in various studies and this is a constant finding in large-scale assessment studies – especially for Germany. Does educational inequity accumulate over a child’s life span or what compensating factors can be identified? Not least because of the topics’ timeless meaning the 5th Dortmund Symposium on Empirical Educational Research was focused on questions pertaining to (in)equity. Factors of influence and approaches to overcome (in)equity were discussed by an international and interdisciplinary expert panel, with contributions from Cyprus, Ireland, Switzerland, Luxembourg, and Germany. |
1. Schlagwortkette |
Bildung |
Chancengleichheit |
ANZEIGE DER KETTE |
Bildung -- Chancengleichheit |
SWB-Titel-Idn |
1694137171 |
Signatur |
E-Book UTB-scholars EBS |
Bemerkungen |
Elektronischer Volltext - Campuslizenz |
Elektronische Adresse |
$uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830991519 |
Internetseite / Link |
Verlag |