Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Educating students with refugee and asylum seeker experiences: a commitment to humanity

Educating students with refugee and asylum seeker experiences: a commitment to humanity
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1665643757 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Sellars, Maura: Educating students with refugee and asylum seeker experiences
ISBN 978-3-8474-2289-1
3-8474-2289-8
Name Sellars, Maura ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Educating students with refugee and asylum seeker experiences
Zusatz zum Titel a commitment to humanity
Verlagsort Opladen ; Berlin ; Toronto
Verlag Verlag Barbara Budrich
Erscheinungsjahr 2020
2020
Umfang 1 Online-Ressource (x, 160 Seiten)
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Sellars, Maura: Educating students with refugee and asylum seeker experiences
ISBN ISBN 978-3-8474-1345-5 eISBN
Klassifikation JFF
EDU
9572
JFFD
EDU010000
370
LC 57000
Kurzbeschreibung This book discusses the educational systems into which students with refugee backgrounds are placed when relocated into many of their new homelands. It discusses the current climate of neo liberalism which pervades schooling in many western countries and the subsequent impact on curriculum focus and teaching strategies. It proposes ways in which these students, who are currently the most vulnerable students in school, can be educated with policies and perspectives which respect the diversity and uniqueness that characterises the world today as the result of the global unrest and subsequent diaspora. The impact of power, politics, people and pedagogies on the prospects of these is investigated and a model for holistic education, which includes the wisdom and care of pedagogical love is discussed as way in which a more human and compassionate approach to education for these and all students of difference can be integrated into school communities despite neo liberal imperatives in education. Research indicates that schools which are spaces of safety and belonging, through leadership of care and empathy, can provide successful educational opportunities for students who have asylum seeker and refugee backgrounds and experiences.
1. Schlagwortkette Schüler
Migrationshintergrund
Asylbewerber
Bildungswesen
Chancengleichheit
ANZEIGE DER KETTE Schüler -- Migrationshintergrund -- Asylbewerber -- Bildungswesen -- Chancengleichheit
2. Schlagwortkette Flüchtling
Interkulturelle Erziehung
ANZEIGE DER KETTE Flüchtling -- Interkulturelle Erziehung
SWB-Titel-Idn 1693181444
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847413455
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500432556 Datensatzanfang . Kataloginformation500432556 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche