Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Beyond fragmentation: didactics, learning and teaching in Europe

Beyond fragmentation: didactics, learning and teaching in Europe
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 341084719 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Beyond fragmentation
ISBN 978-3-86649-387-2
Name Meyer, Meinert A. ¬[HerausgeberIn]¬
Hudson, Brian ¬[HerausgeberIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Hudson, Brian ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Beyond fragmentation
Zusatz zum Titel didactics, learning and teaching in Europe
Verlagsort Opladen ; Farmington Hills, MI
Verlag Barbara Budrich Publishers
Erscheinungsjahr 2011
2011
Umfang 1 Online-Ressource (432 Seiten) : Illustrationen
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Beyond fragmentation
ISBN ISBN 978-3-8474-1374-5 PDF
Klassifikation JN
EDU
1570
JNT
EDU029000
9570
370
370.94
370
DV 3000
Kurzbeschreibung There is great diversity in teacher education systems and approaches to learning and teaching practice across Europe, even though the practical everyday problems of the various national education systems may be very similar. Against this background, in the field of research on didactics, learning and teaching it is important to overcome fragmentation and to find common ground. In this book the editors demonstrate how far we have come over recent years in advancing research in the field which has the ultimate aim of improving learning and teaching. The editors recognise the diverging national and local practices as a starting point in searching for common ground and in creating shared understandings. The book is organised in six parts with 26 chapters in which the authors examine whether there is a paradigmatic shift from teaching to learning, take a closer look at various teacher education models and their empirical basis, discuss the importance of subject didactics, curriculum work and lesson planning, and analyse the impact of Information and Communication Technologies on didactical design. Finally, they relate the empirical findings to theory construction and offer proposals to further advance this vital field by increasing levels of international co-operation.
1. Schlagwortkette Europa
Didaktik
Lernen
Lehren
Schüler
Lehrer
ANZEIGE DER KETTE Europa -- Didaktik -- Lernen -- Lehren -- Schüler -- Lehrer
SWB-Titel-Idn 1668504332
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847413745
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500431413 Datensatzanfang . Kataloginformation500431413 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche