Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Cognitive linguistics in the English as a foreign language classroom: an empirical study on teaching phrasal verbs

Cognitive linguistics in the English as a foreign language classroom: an empirical study on teaching phrasal verbs
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1665209518 Erscheint auch als (Druckausgabe): ‡Kohl-Dietrich, Dorothee: Cognitive linguistics in the English as a foreign language classroom
ISBN 978-3-8309-3853-8
Name Kohl-Dietrich, Dorothee ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Cognitive linguistics in the English as a foreign language classroom
Zusatz zum Titel an empirical study on teaching phrasal verbs
Verlagsort Münster
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr [2019]
2019
Umfang 1 Online-Ressource (303 Seiten)
Reihe Sprach-Vermittlungen ; volume 21
Sprach-Vermittlungen
Band volume 21
Hochschulschriftenvermerk $bDissertation$cUniversität Koblenz-Landau
Titelhinweis Erscheint auch als (Druckausgabe): ‡Kohl-Dietrich, Dorothee: Cognitive linguistics in the English as a foreign language classroom
ISBN ISBN 978-3-8309-8853-3
Klassifikation 1564
9564
420.71
Kurzbeschreibung Cognitive Linguistics takes an experientialist approach towards language, emphasizing the centrality of (physical) experience for cognitive development. That is, cognition is regarded as embodied, and language – as part of the human cognitive system – is shaped by how human beings interact with their physical and social environment. Thus, language is usage-based and form-meaning mappings can be explained and systematized on the basis of their conceptual motivation. Despite the pedagogical potential of this theory, Cognitive Linguistic applications in foreign language teaching and learning are still in their initial stages and empirical research testing the effect of Cognitive-Linguistic teaching approaches in real classroom settings is rather scarce. The aim of this monograph is to provide insight into key tenets of the Cognitive Linguistic framework under the premise of their relevance for foreign language pedagogy. Empirical studies are presented focusing on how phrasal verbs can be taught from a Cognitive Linguistic perspective via awareness-raising methods. Based on statistical analyses and considering individual learner variables such as language aptitude, cognitive load and how students evaluated their own learning outcome, the author discusses the merits of a Cognitive Linguistic approach to phrasal verbs.
2. Kurzbeschreibung In the current scarcity of CL-based classroom research, this monograph represents a valuable endeavor to bridge theory to practice [...]. – Yaofei Zheng, in: Cognitive Linguistic Studies 6:2, p. 378.
1. Schlagwortkette Englisch
Partikelverb
Englischunterricht
Kognitive Linguistik
ANZEIGE DER KETTE Englisch -- Partikelverb -- Englischunterricht -- Kognitive Linguistik
SWB-Titel-Idn 1668496348
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830988533
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500431315 Datensatzanfang . Kataloginformation500431315 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche