Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Parental involvement and social background in Canada and Germany: limitations and possibilities of a comparative analysis of the (PIRLS) 2011

Parental involvement and social background in Canada and Germany: limitations and possibilities of a comparative analysis of the (PIRLS) 2011
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache ger
ISBN 978-3-8309-3912-2
Name Feld, Imogen ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Parental involvement and social background in Canada and Germany
Zusatz zum Titel limitations and possibilities of a comparative analysis of the (PIRLS) 2011
Verlagsort Münster ; New York
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang 1 Online-Ressource (246 Seiten)
Reihe Studien zur International und Interkulturell Vergleichenden Erziehungswissenschaft ; Volume 23
Studien zur international und interkulturell vergleichenden Erziehungswissenschaft
Band Volume 23
Notiz / Fußnoten Dissertation erschien unter dem Titel: Parental involvement and social background in Canada and Germany : limitations and possibilities of a comparative analysis of the progress in international reading literacy study 2011
Hochschulschriftenvermerk $bDissertation$cUniversität Hamburg$d2016
Titelhinweis Erscheint auch als (Druckausgabe)ISBN: 978-3-8309-3912-2
ISBN ISBN 978-3-8309-8912-7 PDF
Klassifikation 1572
9572
Kurzbeschreibung Results of the Progress in International Reading Literacy Study 2011 (PIRLS 2011) illustrate yet again that the association between reading achievement of fourth graders and social background in Germany is high compared to the OECD-country mean. This relation is less pronounced for the Canadian Provinces that are participating in PIRLS 2011. The present study conducts a comparative analysis between Germany and the participating Canadian Provinces concerning the association between parental involvement, social background, and reading achievement. This direct country comparison is extended by conducting analyses on performance groups as well as on differences between the Canadian provinces Quebec and Ontario. The approach of the current study is to use general results of large-scale assessment data to identify differences between countries and groups and to provide a more in-depth analysis of the data. A broad literature review helps to interpret the results more accurately taking additional information about the country contexts into account.
2. Kurzbeschreibung Das Buch ist für alle zu empfehlen, die eine solide Theoriearbeit als Basis empirischer quantitativer Forschung schätzen, und die um die Möglichkeiten wissen, was in großen repräsentativen Datensätzen empirisch umsetzbar ist. An vielen Stellen ist es unabhängig davon gut geeignet, methodische Erwägungen beim Umgang mit large-scale assessments zu diskutieren. Ich habe das Buch mit viel Gewinn gelesen. – Ludwig Stecher, in: Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 2/2019, S. 211.
SWB-Titel-Idn 1668495600
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830989127
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500431246 Datensatzanfang . Kataloginformation500431246 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche