Vorliegende Sprache |
ger |
ISBN |
978-3-8309-3912-2 |
Name |
Feld, Imogen ¬[VerfasserIn]¬ |
T I T E L |
Parental involvement and social background in Canada and Germany |
Zusatz zum Titel |
limitations and possibilities of a comparative analysis of the (PIRLS) 2011 |
Verlagsort |
Münster ; New York |
Verlag |
Waxmann |
Erscheinungsjahr |
2018 |
2018 |
Umfang |
1 Online-Ressource (246 Seiten) |
Reihe |
Studien zur International und Interkulturell Vergleichenden Erziehungswissenschaft ; Volume 23 |
Studien zur international und interkulturell vergleichenden Erziehungswissenschaft |
Band |
Volume 23 |
Notiz / Fußnoten |
Dissertation erschien unter dem Titel: Parental involvement and social background in Canada and Germany : limitations and possibilities of a comparative analysis of the progress in international reading literacy study 2011 |
Hochschulschriftenvermerk |
$bDissertation$cUniversität Hamburg$d2016 |
Titelhinweis |
Erscheint auch als (Druckausgabe)ISBN: 978-3-8309-3912-2 |
ISBN |
ISBN 978-3-8309-8912-7 PDF |
Klassifikation |
1572 |
9572 |
Kurzbeschreibung |
Results of the Progress in International Reading Literacy Study 2011 (PIRLS 2011) illustrate yet again that the association between reading achievement of fourth graders and social background in Germany is high compared to the OECD-country mean. This relation is less pronounced for the Canadian Provinces that are participating in PIRLS 2011. The present study conducts a comparative analysis between Germany and the participating Canadian Provinces concerning the association between parental involvement, social background, and reading achievement. This direct country comparison is extended by conducting analyses on performance groups as well as on differences between the Canadian provinces Quebec and Ontario. The approach of the current study is to use general results of large-scale assessment data to identify differences between countries and groups and to provide a more in-depth analysis of the data. A broad literature review helps to interpret the results more accurately taking additional information about the country contexts into account. |
2. Kurzbeschreibung |
Das Buch ist für alle zu empfehlen, die eine solide Theoriearbeit als Basis empirischer quantitativer Forschung schätzen, und die um die Möglichkeiten wissen, was in großen repräsentativen Datensätzen empirisch umsetzbar ist. An vielen Stellen ist es unabhängig davon gut geeignet, methodische Erwägungen beim Umgang mit large-scale assessments zu diskutieren. Ich habe das Buch mit viel Gewinn gelesen. – Ludwig Stecher, in: Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 2/2019, S. 211. |
SWB-Titel-Idn |
1668495600 |
Signatur |
E-Book UTB-scholars EBS |
Bemerkungen |
Elektronischer Volltext - Campuslizenz |
Elektronische Adresse |
$uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830989127 |
Internetseite / Link |
Verlag |