Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Contextualising dialogue, secularisation and pluralisation: Religion in Finnish public education

Contextualising dialogue, secularisation and pluralisation: Religion in Finnish public education
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache ger
ISBN 978-3-8309-4014-2
Name Ubani, Martin ¬[HerausgeberIn]¬
Rissanen, Inkeri ¬[HerausgeberIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Rissanen, Inkeri ¬[HerausgeberIn]¬
Name Poulter, Saila ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Contextualising dialogue, secularisation and pluralisation
Zusatz zum Titel Religion in Finnish public education
Verlagsort Münster
Verlag Waxmann Verlag
Erscheinungsjahr 2019
2019
Umfang 1 Online-Ressource (230 Seiten)
Reihe Religious Diversity and Education in Europe ; Band 40
Religious diversity and education in Europe
Band Band 40
Titelhinweis Erscheint auch als (Druckausgabe)ISBN: 978-3-8309-4014-2
ISBN ISBN 978-3-8309-9014-7 PDF
Klassifikation 1572
9572
Kurzbeschreibung "Dialogue", "secularisation" and "pluralism" have been key concepts in international discussions concerning religion, public space and education for the past decades. Due to increasingly intense intercultural and transnational movements, national educational systems face new challenges in negotiating with the multitude of civic identities and memberships, those being also related to religions and worldviews. The purpose of this volume is to enrich and complement the discussion concerning religion in education by contextualising the respective phenomena in the current Finnish educational policy and practice, as well as by drawing together empirical and theoretical observations from several case analyses. Even though international comparative studies are integral for the development of knowledge on religion and education, this localised approach concentrating on the Finnish education system provides an interesting case for the analysis in many ways: The Finnish society is rather slowly becoming diverse and plural, whereas the processes of secularisation have recently been quite rapid. The volume at hand discusses how these changes of secularisation and pluralisation in a religious landscape create new conditions for understanding educational dialogue amidst diversity.
SWB-Titel-Idn 1668495368
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830990147
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500431224 Datensatzanfang . Kataloginformation500431224 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche