Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Tacit Dimensions of Pedagogy

Tacit Dimensions of Pedagogy
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache ger
Hinweise auf parallele Ausgaben 369549163 Erscheint auch als (Druckausgabe): ‡Tacit dimensions of pedagogy
ISBN 978-3-8309-2649-8
Name Bergstedt, Bosse ¬[HerausgeberIn]¬
Herbert, Anna ¬[HerausgeberIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Herbert, Anna ¬[HerausgeberIn]¬
Name Kraus, Anja ¬[HerausgeberIn]¬
Wulf, Christoph ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Tacit Dimensions of Pedagogy
Verlagsort Münster ; New York ; München ; Berlin
Verlag Waxmann Verlag
Erscheinungsjahr 2012
2012
Umfang 1 Online-Ressource (136 Seiten)
Reihe European studies on educational practices ; 1
European studies on educational practices
Band 1
Titelhinweis Erscheint auch als (Druckausgabe): ‡Tacit dimensions of pedagogy
ISBN ISBN 978-3-8309-7649-3 PDF
Klassifikation 1574
9574
370
370.1523
CP 5200
DF 7000
CX 3000
Kurzbeschreibung There is a controversy regarding the relationship between theory and practice in the field of pedagogy with no final decision on how to model it. From our perspective, theories concerning educational science are especially promising if they face the challenges associated with diverse educational practices and their special circumstances. As the central task we consider the development of a notion of the explicit as well as of the tacit side of practices and of the necessity to reflect these two. Looking at educational practices is not reduced to the explicit decisions concerning aims, subjects, schedules, social settings, etc., in the diverse pedagogical fields. It also entails the examination of the inexplicable knowledge on which social relations are based. Aesthetical dimensions of education like sensual perceptions and time-space-object relations then are important frames of the practical orientation. Furthermore, corporal dispositions and influences of non-formal learning on formal learning situations are explored. The incidental scenery formed by these tacit factors might open and broaden, or it might also close and restrict the significant ways of teaching and learning; it might empower learners and teachers in understanding, transcending, and creating the world, or constrain them in doing this.
1. Schlagwortkette Erziehungsstil
Informelles Lernen
Vorwissen
Lernumwelt
ANZEIGE DER KETTE Erziehungsstil -- Informelles Lernen -- Vorwissen -- Lernumwelt
2. Schlagwortkette fOnline-Publikation
SWB-Titel-Idn 166849504X
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830976493
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500431194 Datensatzanfang . Kataloginformation500431194 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche