Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Establishing a knowledge base for quality in education: testing a dynamic theory for education: handbook on designing evidence-based strategies and actions to promote quality in education

Establishing a knowledge base for quality in education: testing a dynamic theory for education: handbook on designing evidence-based strategies and actions to promote quality in education
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 391229508 Druckausg.: ‡Establishing a knowledge base for quality in education: testing a dynamic theory for education
ISBN 978-3-8309-2933-8
Name Bos, Wilfried
T I T E L Establishing a knowledge base for quality in education: testing a dynamic theory for education
Zusatz zum Titel handbook on designing evidence-based strategies and actions to promote quality in education
Verlagsort Münster
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2013
2013
Umfang Online-Ressource
Titelhinweis Available in another formISBN: 978-3-8309-2933-8
Druckausg.
Druckausg.: ‡Establishing a knowledge base for quality in education: testing a dynamic theory for education
ISBN ISBN 978-3-8309-7933-3
Klassifikation 1572
9572
370.11094
DF 2600
DK 1040
Kurzbeschreibung Biographical note: -- Prof. Dr. Wilfried Bos, Direktor des Instituts für Schulentwicklungsforschung, Technische Universität Dortmund Arbeitsschwerpunkte – Empirische Forschungsmethoden – Qualitätssicherung im Bildungswesen – Internationale Bildungsforschung – Pädagogische Chinaforschung – Sozialisationsprozesse ethnischer Minoritäten unter den Aspekten einer europäischen Integration --
2. Kurzbeschreibung Although European policies promote the development of a knowledge-based society, international comparative studies reveal that large differences exist in the average achievement level and in offering equal opportunities to diverse student populations. In this handbook we provide suggestions to schools on establishing an evidence-based and theory-driven approach to promote quality in education. Specifically, we offer guidelines to schools on how to establish School Self-Evaluation (SSE) mechanisms measuring the functioning of school factors and identify priorities for improvement. By making use of the knowledge-base of EER, schools are also provided with guidelines on how to develop strategies and action plans to address their improvement priorities. Thus, the main aim of this handbook is to encourage readers, when faced with different challenges/problems, to uncover and exploit the available knowledge-base of EER and to act with flexibility in using the dynamic approach to design, implement and evaluate policies and action plans for promoting quality in education. Contributors: Bert Creemers, Leonidas Kyriakides, Anastasia Panayiotou, Wilfried Bos, Heinz Günter Holtappels, Michael Pfeifer, Mario Vennemann, Heike Wendt, Katja Scharenberg, Emer Smyth, Léan McMahon, Selina McCoy, Jan Van Damme, Gudrun Vanlaar, Panayiotis Antoniou, Charalambos Charalambous, Evi Charalambous, Eliana Maltezou, Darko Zupanc, Matev? Bren, Ga?per Cankar, Alenka Hauptman, Galini Rekalidou, Efthymia Penderi, Konstantinos Karadimitriou, Anastasia Dimitriou, Despina Desli, Antiopi Tempridou. Prof. Dr. Wilfried Bos, Direktor des Instituts für Schulentwicklungsforschung, Technische Universität Dortmund Arbeitsschwerpunkte - Empirische Forschungsmethoden - Qualitätssicherung im Bildungswesen - Internationale Bildungsforschung - Pädagogische Chinaforschung - Sozialisationsprozesse ethnischer Minoritäten unter den Aspekten einer europäischen Integration
1. Schlagwortkette Europa
Bildung
Qualitätssicherung
Internationaler Vergleich
Bildungspolitik
SWB-Titel-Idn 411089404
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830979333
Internetseite / Link Volltext
Kataloginformation500430493 Datensatzanfang . Kataloginformation500430493 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche