Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Statewide exit exams, governance and school development: an international comparison

Statewide exit exams, governance and school development: an international comparison
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 398169233 Druckausg.: ‡Klein, Esther Dominique, 1982 - : Statewide exit exams, governance and school development
ISBN 978-3-8309-2900-0
Name Klein, Esther Dominique
T I T E L Statewide exit exams, governance and school development
Zusatz zum Titel an international comparison
Verlagsort Münster [u.a.]
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2013
2013
Umfang Online-Ressource
Reihe Studies in international comparative and multicultural education ; 18
Studien zur international und interkulturell vergleichenden Erziehungswissenschaft
Band 18
Zugl.: Duisburg-Essen, Univ., Diss., 2012
Titelhinweis Available in another formISBN: 978-3-8309-2900-0
Druckausg.
Druckausg.: ‡Klein, Esther Dominique, 1982 - : Statewide exit exams, governance and school development
ISBN ISBN 978-3-8309-7900-5
Klassifikation 1570
9570
371.2912094897
DO 1200
DV 1000
Kurzbeschreibung Biographical note: Esther Dominique Klein, born in 1982, Dr. phil., is research assistant at the Faculty of Educational Sciences of the University of Duisburg-Essen. Her main research interests lie in the areas of school system and school development research and international comparative education.
2. Kurzbeschreibung In the context of outcomes-based school governance, statewide exit exams are often expected to have a positive effect on student achievements if schools and teachers use the performance feedback from the exams for school, instructional, and professional development. However, very little is known about whether the exams are used for development at all and how this is affected by factors in the exam system and organizational aspects of schools. In a comparison of Finland, Ireland, and the Netherlands, the study therefore investigates how different exam systems and their functions, the conditions at school level, and the use of the exams for school and classroom development are associated. The study uses expert interviews and a questionnaire survey with principals and teachers. The role statewide exit exams can play in education systems is analyzed from a governance perspective and a school development perspective and discussed with an international comparative view. Esther Dominique Klein, born in 1982, Dr. phil., is research assistant at the Faculty of Educational Sciences of the University of Duisburg-Essen. Her main research interests lie in the areas of school system and school development research and international comparative education.
1. Schlagwortkette Finnland
Schulabschluss
Schulentwicklung
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Finnland -- Schulabschluss -- Schulentwicklung
2. Schlagwortkette Irland
Schulabschluss
Schulentwicklung
2. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Irland -- Schulabschluss -- Schulentwicklung
3. Schlagwortkette Niederlande
Schulabschluss
Schulentwicklung
SWB-Titel-Idn 411037382
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830979005
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500430481 Datensatzanfang . Kataloginformation500430481 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche