Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Researching religious education: classroom processes and outcomes

Researching religious education: classroom processes and outcomes
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 496959662 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Researching religious education
ISBN 978-3-8309-3719-7
Name Schweitzer, Friedrich ¬[HerausgeberIn]¬
Boschki, Reinhold ¬[HerausgeberIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Boschki, Reinhold ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Researching religious education
Zusatz zum Titel classroom processes and outcomes
Verlagsort Münster ; New York
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang 1 Online-Ressource (422 Seiten)
Reihe Glaube – Wertebildung – Interreligiosität ; Band 12
Glaube, Wertebildung, Interreligiosität
Band Band 12
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Researching religious education
ISBN ISBN 978-3-8309-8719-2
Klassifikation 1540
9540
207.5094
Kurzbeschreibung The question of how research on structures and outcomes in Religious Education can be carried out successfully is of current interest in many countries. Next to the more traditional historical, analytical and, more recently, international comparative approaches, empirical research in religious education has been able to establish itself as a major approach to this field. Moreover, the contemporary discussion about comparative evaluation in schools has raised a number of questions which also refer to Religious Education. What competences can pupils acquire in this subject? Does Religious Education really support the acquisition and development of the competences aspired? Are there differences in this respect between different forms of Religious Education or between different approaches to teaching? With contributions from eight European countries, the volume brings together approaches and research experiences that try to follow this lead by offering new and empirically based perspectives for the future improvement of teaching and learning in this school subject. Whoever is interested in improving the practice of Religious Education then, will not be able to bypass the question of researching processes and outcomes – an insight which also refers to a small but growing number of studies in this field which can be identified in several countries.
2. Kurzbeschreibung Die Religionspädagogik ist auf einem guten Weg, sich als empirisch ausgerichtete Wissenschaftsdisziplin auch europäisch weiter zu profilieren. Davon zeugt der vorliegende Sammelband. [...] [Er] markiert insgesamt einen wichtigen Schritt zu internationaler Kooperation von Wissenschaftler*innen mit vergleichbaren Interessen und Forschungsausrichtungen. – Peter Schreiner, in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie 4/2018, S. 431-434.
3. Kurzbeschreibung It is rare, in my experience, to find a book that is so informative and so well framed by the editors, to leave the reader both informed and wanting to know more, both knowledgeable and thoughtful, both full of research and wanting to participate in more research. I welcome this volume, and applaud its breadth and depth. – Julian Stern, in: British Journal of Religious Education 2/2019, p. 236.
1. Schlagwortkette Europa
Religiöse Erziehung
Unterrichtsmethode
Unterrichtserfolg
Kompetenzorientierter Unterricht
Religionsunterricht
Evaluation
Empirische Pädagogik
SWB-Titel-Idn 504036947
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830987192
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500427969 Datensatzanfang . Kataloginformation500427969 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche