Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

¬The¬ base of the iceberg: informal learning and its impact on formal and non-formal learning

¬The¬ base of the iceberg: informal learning and its impact on formal and non-formal learning
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 419983643 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Rogers, Alan: ¬The¬ base of the iceberg
ISBN 978-3-8474-0632-7
Name Rogers, Alan ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L ¬The¬ base of the iceberg
Zusatz zum Titel informal learning and its impact on formal and non-formal learning
Verlagsort Opladen, Berlin
Verlag Barbara Budrich Publishers
Erscheinungsjahr [2014]
2014
Umfang 1 Online-Ressource (100 Seiten)
Reihe Study guides in adult education
Notiz / Fußnoten Literaturverz. S. [81] - 91
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Rogers, Alan: ¬The¬ base of the iceberg
ISBN ISBN 978-3-8474-0258-9
Klassifikation J
EDU
9570
JN
EDU051000
370.1523
370.1
370
370#DNB
CX 3000
1358092966 DL 4320
Kurzbeschreibung Alan Rogers looks at learning (formal, nonformal and informal) and examines the hidden world of informal (unconscious, unplanned) learning. He points out the importance of informal learning for creating tacit attitudes and values, knowledge and skills which influence (conscious, planned) learning – formal and non-formal. Moreover, he explores the implications of informal learning for educational planners and teachers in the context of lifelong learning. While mainly aimed at adult educators, the book’s arguments apply also to schooling and higher education, in both industrialised societies and developing countries where large numbers of children and adults are not and have not been in school and so rely on informal learning to manage change.
2. Kurzbeschreibung [...] I would strongly recommend this book to all adult educators in general because as Rogers concludes, “Without informal learning, none of us would grow; and without the products of informal learning, none of our planned learning programmes would be effective” (p. 79). Adult Education Quarterly 66/2016 In conclusion, Rogers calls for a revision of the way we look at learning in order to cease interpreting it as what happens in agency-organised contexts and open its meaning to all learning, with special attention to what goes on outside plannedlearning experiences. International Review of Education 61/2015 The base of the iceberg [...] is a thick and deep theoretical discussion on education by Alan Rogers, a well-known author in the field. International Review of Education – Journal of Lifelong Learning 5/2015
1. Schlagwortkette Erwachsenenbildung
Erfahrungsorientiertes Lernen
Bildungsprozess
SWB-Titel-Idn 504021737
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847402589
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500427749 Datensatzanfang . Kataloginformation500427749 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche