Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Early science education – goals and process-related quality criteria for science teaching

Early science education – goals and process-related quality criteria for science teaching
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 500280835 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Anders, Yvonne, 1977 - : Early science education - goals and process-related quality criteria for science teaching
ISBN 978-3-8474-0559-7
Name Anders, Yvonne ¬[VerfasserIn]¬
Hardy, Ilonca ¬[VerfasserIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Hardy, Ilonca ¬[VerfasserIn]¬
Name Pauen, Sabina ¬[VerfasserIn]¬
Sodian, Beate ¬[VerfasserIn]¬
Steffensky, Mirjam ¬[VerfasserIn]¬
Tytler, Russell ¬[VerfasserIn eines Vorworts]¬
Körperschaft Stiftung Haus der Kleinen Forscher ¬[Herausgebendes Organ]¬
T I T E L Early science education – goals and process-related quality criteria for science teaching
Verlagsort Opladen ; Berlin ; Toronto
Verlag Barbara Budrich Publishers
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang 1 Online-Ressource (267 Seiten) : Illustrationen
Reihe Wissenschaftliche Untersuchungen zur Arbeit der Stiftung „Haus der kleinen Forscher“ ; Volume 5
Wissenschaftliche Untersuchungen zur Arbeit der Stiftung "Haus der Kleinen Forscher"
Band Volume 5
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Anders, Yvonne, 1977 - : Early science education - goals and process-related quality criteria for science teaching
ISBN ISBN 978-3-8474-1190-1
Klassifikation JNL
EDU
9570
JNLA
EDU023000
372.357
DK 2000
1326198084 DP 4600
Kurzbeschreibung Scientific contributions authored by distinguished experts from the field of early education are published periodically within the framework of the series Scientific Studies on the Work of the “Haus der kleinen Forscher” Foundation. This publication series serves to foster informed dialogue between the Foundation, scientists, and practitioners with the aim of giving all early childhood education and care centres, after-school centres, and primary schools in Germany scientifically sound support in fulfilling their early education mandate. This fifth volume in the series focuses on goals of science education at the level of the children, the early childhood professionals, and the pedagogical staff at after-school centres and primary schools, and on process-related quality criteria for science teaching at pre-primary and primary level. In their expert reports, Yvonne Anders, Ilonca Hardy, Sabina Pauen, Beate Sodian, and Mirjam Steffensky specify pedagogical content dimensions of the goals of early science education at pre-primary and primary school age. In addition to theoretically underpinning these goals, the authors present instruments for their assessment. In his expert report, Jörg Ramseger formulates ten quality criteria for science teaching. Early childhood professionals and pedagogical staff at after-school centres and primary schools can draw on these process-related criteria when planning lessons and conducting self-evaluations of science learning opportunities at pre-primary and primary level. The concluding chapter of the volume describes the implementation of these expert recommendations in the substantive offerings of, and the accompanying research on, the “Haus der kleinen Forscher“ Foundation.
1. Schlagwortkette Naturwissenschaftlicher Unterricht
Grundschule
Vorschulerziehung
SWB-Titel-Idn 504021672
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847411901
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500427748 Datensatzanfang . Kataloginformation500427748 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche