Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
PageMenu
-
Hauptmenü
-
Suchmenü
Einfache Suche
.
Erweiterte Suche
.
Zeitschriften-Suche
.
Suchergebnisse verfeinern
.
Neuerwerbungsliste nach Gruppen
.
Sortierreihenfolge
.
Benutzerdienste
Nutzeranmeldung
.
Mein Konto
.
Erwerbungsvorschlag
.
Fernleihe
.
Vormerkung
.
Verlängerung
.
Weitere Recherchemöglichkeiten
Datenbankinfosystem (DBIS)
.
Karlsruher virtueller Katalog (KVK)
.
Regensburger Systematik (RVK)
.
Elektronische Zeitschriften (EZB)
.
Zeitschriftendatenbank (ZDB)
.
Sitzung beenden
Katalog verlassen
.
Homepage WHZ
.
Hochschulbibliothek
.
© LIBERO v6.4.1sp240211
Page content
Sie befinden sich hier
:
>
Systemnachricht
Katalogdatenanzeige
Katalogdatenanzeige
Making it tangible: Learning outcomes in science education
.
Bookmark für diesen Satz setzen
Katalogdatensatz500426652
.
.
Wikipedia-Verfasserlink
.
.
LibraryThing
.
Kataloginformation
Katalogdatensatz500426652
.
Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
Hinweise auf parallele Ausgaben
364024348 Druckausg.: ‡Learning outcomes in science education
ISBN
978-3-8309-2644-3
Name
Bernholt, Sascha
Neumann, Knut
Name ANZEIGE DER KETTE
Neumann, Knut
Name
Nentwig, Peter
T I T E L
Making it tangible
Zusatz zum Titel
Learning outcomes in science education
Verlagsort
Münster ; München ; Berlin [u.a.]
Verlag
Waxmann
Erscheinungsjahr
2012
2012
Umfang
Online Ressource
Titelhinweis
Available in another formISBN: 978-3-8309-2644-3
Druckausg.
Druckausg.: ‡Learning outcomes in science education
ISBN
ISBN 978-3-8309-7644-8
Klassifikation
1574
9574
378.01
1326198084 DP 4600
TB 4060
DP 1250
Kurzbeschreibung
One of the central features in current educational reforms is a focus on learning outcomes. Many countries have established or revised standards to describe what teachers are supposed to teach and students are expected to learn. More recently, the emphasis has shifted to considerations of how standards can be operationalized in order to make the outcomes of educational efforts more tangible. This book is the result of a symposium held in Kiel, that was arranged by two science education groups, one at the IPN (Leibniz-Institute for Science and Mathematics Education at the University of Kiel) in Germany and the other at the University of York, UK. The seminar brought together renowned experts from 12 countries with different notions of the nature and quality of learning outcomes. The aim was to clarify central conceptions and approaches for a better understanding among the international science education community. The book is divided into five parts. In Part A, the organizers set the scene, describing the rationale for arranging the symposium. Part B provides a broad overview about different approaches, challenges, and pitfalls on the road to the clarification of meaningful and fruitful learning outcomes. The set of papers in Part C provides deep insights into different, although comparable approaches which aim to frame, to assess, and to promote learning and learning outcomes in science education. Smaller projects are presented as well as broad, coordinated national programs. The papers in Part D outline the individual historical development from different national perspectives, reflecting the deficits and problems that led to current reforms. Finally, a summary of the organizers analyses the conclusions from different vantage points.
2. Kurzbeschreibung
One of the central features in current educational reforms is a focus on learning outcomes. More recently, the emphasis has shifted to considerations of how standards can be operationalized in order to make the outcomes of educational efforts more tangible. This book is the result of a symposium held in Kiel, and it brings together renowned experts from 12 countries with different notions of the nature and quality of learning outcomes. The aim was to clarify central conceptions and approaches for a better understanding among the international science education community.
1. Schlagwortkette
Studium
Bildungsreform
Lernziel
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE
Studium -- Bildungsreform -- Lernziel
2. Schlagwortkette
Studium
Bildungsreform
Lernziel
ANZEIGE DER KETTE
Studium -- Bildungsreform -- Lernziel
SWB-Titel-Idn
391820044
Signatur
E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830976448
Internetseite / Link
Volltext
Siehe auch
Inhaltsverzeichnis
Siehe auch
Inhaltstext
.
ISBD-Anzeige
Katalogdatensatz500426652
.
Kategorien-Anzeige
Katalogdatensatz500426652
.
Verwandte Werke
Katalogdatensatz500426652
.
Titel zur Titelsammlung hinzufügen
Katalogdatensatz500426652
.
Kataloginformation500426652
Datensatzanfang
.
Kataloginformation500426652
Seitenanfang
.
Titel vormerken
Katalogdatensatz500426652
Vollanzeige Katalogdaten
Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.
Im Bereich
Kataloginformation
werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.
Der Bereich
Exemplarinformationen
enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche
Suche nach