Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Taking Position: empirical studies and theoretical reflections on Religious Education and worldview ; Teachers Views about their personal Commitment in RE Teaching. International contributions

Taking Position: empirical studies and theoretical reflections on Religious Education and worldview ; Teachers Views about their personal Commitment in RE Teaching. International contributions
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng‡ger
Hinweise auf parallele Ausgaben 489867561 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Taking position
ISBN 978-3-8309-3576-6
3-8309-3576-5
Name Heimbrock, Hans-Günter ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Taking Position
Zusatz zum Titel empirical studies and theoretical reflections on Religious Education and worldview ; Teachers Views about their personal Commitment in RE Teaching. International contributions
Auflage 1. Aufl.
Verlagsort Münster ; New York
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2017
2017
Umfang 1 Online-Ressource (243 Seiten)
Reihe Religious diversity and education in Europe ; Volume 33
Religious diversity and education in Europe
Band Volume 33
Notiz / Fußnoten Beiträge teilweise deutsch, teilweise englisch
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Taking position
Available in another formISBN: 978-3-8309-3576-6
ISBN ISBN 978-3-8309-8576-1
ISBN 3-8309-8576-2
Klassifikation 1540
9540
Kurzbeschreibung Religious Education is on trial in Germany and other European countries. The focal questions are whether teachers should communicate essential issues about religion and religions to their pupils in a neutral way or whether they should convey personal and individual convictions as well. How should public schools in civil societies deal with positions of truth in the context of cultural and lifeworld conditions? Are there pedagogical concerns about professional teachers expressing an individual commitment in class? What is the significance of denomination in RE? The articles of this volume offer new perspectives by means of empirical studies and theoretical consideration.
1. Schlagwortkette Religiöse Erziehung
Religionsunterricht
ANZEIGE DER KETTE Religiöse Erziehung -- Religionsunterricht
SWB-Titel-Idn 502167912
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830985761
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500425469 Datensatzanfang . Kataloginformation500425469 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche