Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Scholarly principles in teacher education: what kind of science serves a practice-oriented teacher education?

Scholarly principles in teacher education: what kind of science serves a practice-oriented teacher education?
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 433662077 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Kraus, Anja, 1967 - : Scholarly principles in teacher education
ISBN 978-3-8309-3264-2
Name Kraus, Anja ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Scholarly principles in teacher education
Zusatz zum Titel what kind of science serves a practice-oriented teacher education?
Verlagsort Münster ; New York
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2015
2015
Umfang 1 Online-Ressource (139 Seiten)
Reihe European Studies on Educational Practices ; 6
European studies on educational practices
Band 6
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Kraus, Anja, 1967 - : Scholarly principles in teacher education
Available in another formISBN: 978-3-8309-3264-2
Druckausg.
ISBN ISBN 978-3-8309-8264-7
ISBN 978-3-8309-8264-5
Klassifikation 1577
9577
370
DN 7000
Kurzbeschreibung The image of a teacher and of teaching has recently gone through far-reaching changes. However, to reflect prejudices and well-established habitus and to find ways to disclose them in a professional way has always been a central topic of practical pedagogy. The same applies for methodological and methodic scientific questions. In this treatise, the professional field in question is reconstructed in theoretical as well as in methodological distance. The book addresses teachers and professionals in the field of school development as well as researchers. In terms of teaching, the efforts of a transformation of the results of the Educational, the Cultural and the Social Sciences into professional practices are of high significance. However, there are hardly any models on these transformations. A response on this desideratum will be outlined by seeing the special challenge in the fact that the significance of competent action has its roots in diverse forms of reflexivity.
1. Schlagwortkette Lehrerbildung
Schulentwicklung
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Lehrerbildung -- Schulentwicklung
2. Schlagwortkette Lehrerbildung
Schulentwicklung
ANZEIGE DER KETTE Lehrerbildung -- Schulentwicklung
SWB-Titel-Idn 477917062
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830982647
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500425245 Datensatzanfang . Kataloginformation500425245 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche