Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Perspectives on performativity: pedagogical knowledge in teacher education

Perspectives on performativity: pedagogical knowledge in teacher education
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 470525487 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Kraus, Anja, 1967 - : Perspectives on performativity
ISBN 978-3-8309-3422-6
Name Kraus, Anja ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Perspectives on performativity
Zusatz zum Titel pedagogical knowledge in teacher education
Verlagsort Münster ; New York
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2016
2016
Umfang 1 Online-Ressource (163 Seiten)
Reihe European studies on educational practices ; Volume 8
European studies on educational practices
Band Volume 8
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Kraus, Anja, 1967 - : Perspectives on performativity
Available in another formISBN: 978-3-8309-3422-6
Druckausg.
ISBN ISBN 978-3-8309-8422-1
Klassifikation 1577
9577
370
DN 7000
Kurzbeschreibung Re-thinking the idea of scholarly life regarding teacher education means to critically examine the specifics of classroom teaching, respectively pedagogical challenges. School does not exist simply to convey information or expertise. It is a society in which everyone is responsible for in a reflected way participating in diverse relationships to him-/herself, to others and to the world, and, based on diverse forms of knowledge and representation, for actively forming them. Education in the classroom consists also of giving the students an idea of that. Hereby, tacit forms of knowledge and educational practices play an important role. In the concept of “performative play”, teacher education is seen as a linking up of theories in Educational and other Humanities with the everyday practice of teachers. It will be shown that the performative paradigm opens up the possibility to overcome the concentration of a science-oriented education in school on rational, linguistically symbolized knowledge and metrical explanatory models. By this, a model of a science- as well as practice-oriented teacher education will be unfolded that is supposed to be open to diverse cultural modes of learning.
1. Schlagwortkette Pädagogik
Wissen
Lehrerbildung
Lehrerverhalten
Kritik
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Pädagogik -- Wissen -- Lehrerbildung -- Lehrerverhalten -- Kritik
2. Schlagwortkette Unterrichtsmethode
Didaktik
SWB-Titel-Idn 478254156
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830984221
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500425243 Datensatzanfang . Kataloginformation500425243 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche