Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Instrumentalism in Education - Where is Bildung left?

Instrumentalism in Education - Where is Bildung left?
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 446554715 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Instrumentalism in education - where is 'Bildung' left?
ISBN 978-3-8309-3054-9
Name Hillen, Stefanie ¬[HerausgeberIn]¬
Aprea, Carmela ¬[HerausgeberIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Aprea, Carmela ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Instrumentalism in Education - Where is Bildung left?
Verlagsort Münster ; New York
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2015
2015
Umfang 1 Online-Ressource (159 Seiten)
Reihe Waxmann-E-Books. Bildungsmanagement
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Instrumentalism in education - where is 'Bildung' left?
Available in another formISBN: 978-3-8309-3054-9
Druckausg.
ISBN ISBN 978-3-8309-8054-4
Klassifikation 1572
9572
370
DF 3000
Kurzbeschreibung This anthology aims to make visible those processes, conditions, and impacts on and in European educational institutions (k-HigherEd-VET) which are nowadays influenced by the phenomena of accountability, new public management, outcome-based learning, and educational policies which themselves obviously absorb or even perpetuate these phenomena. Are these phenomena evidence of an increasing instrumentalist view in education? The tendencies mentioned above do not just have an impact on learning processes and results but also on the way in which Bildung and Education are understood and realised in formal learning situations. It is striking that - independent of the original standpoints in a multifaceted European educational landscape with its variety of educational systems - these influences can be recognised as much more than marginal. Rather, they impact upon all educational institutions from kindergarten, preschool, and comprehensive school to higher education, vocational training, special education, and further education. Researchers from different European countries reflect on these perceived ‘instrumentalist’ tendencies from their own national educational platforms, educational backgrounds in theoretical and empirical research, and educational practice: that is, on a macro-, meso-, and microlevel.
1. Schlagwortkette Europa
Bildungseinrichtung
Lernzielorientierter Unterricht
Marktmechanismus
SWB-Titel-Idn 475136365
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830980544
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500425214 Datensatzanfang . Kataloginformation500425214 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche