Vorliegende Sprache |
ger |
Hinweise auf parallele Ausgaben |
444888330 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Sommer, Ilka, 1979 - : ¬Die¬ Gewalt des kollektiven Besserwissens |
ISBN |
978-3-8376-3292-7 |
Name |
Sommer, Ilka ¬[VerfasserIn]¬ |
T I T E L |
¬Die¬ Gewalt des kollektiven Besserwissens |
Zusatz zum Titel |
Kämpfe um die Anerkennung ausländischer Berufsqualifikationen in Deutschland |
Verlagsort |
s.l. |
Verlag |
transcript Verlag |
Erscheinungsjahr |
[2015] |
2015 |
Umfang |
1 Online-Ressource (410 Seiten) |
Reihe |
Gesellschaft der Unterschiede ; Band 30 |
Gesellschaft der Unterschiede |
Band |
Band 30 |
Titelhinweis |
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Sommer, Ilka, 1979 - : ¬Die¬ Gewalt des kollektiven Besserwissens |
ISBN |
ISBN 978-3-8394-3292-1 |
Klassifikation |
JNA;JHB |
SOC |
9729 |
JNA |
JHBL |
SOC026000 |
331.620943 |
300 |
300 |
320 |
MS 5300 |
Kurzbeschreibung |
Classificatory evaluation is a social phenomenon that is as old as humanity itself. How does the German state evaluate whether educational qualifications acquired across the globe are recognized as »equivalent« or not? Tying her work in with Pierre Bourdieu's theory of symbolic violence, Ilka Sommer's study shows that recognition is neither objective information nor a subjective decision. For the first time, the administrative practice of »equivalency reviewing« - which was recently expanded through »Recognition Laws« - is investigated in a methodologically reflexive fashion. On the basis of empirical investigation, the implicit mechanisms of construction are made visible: the violence of collective »knowing better« unifies and divides the evaluator and evaluated |
2. Kurzbeschreibung |
Classificatory evaluation is a social phenomenon that is as old as humanity itself. How does the German state evaluate whether educational qualifications acquired across the globe are recognized as »equivalent« or not? Tying her work in with Pierre Bourdieu's theory of symbolic violence, Ilka Sommer's study shows that recognition is neither objective information nor a subjective decision. For the first time, the administrative practice of »equivalency reviewing« - which was recently expanded through »Recognition Laws« - is investigated in a methodologically reflexive fashion. On the basis of empirical investigation, the implicit mechanisms of construction are made visible: the violence of collective »knowing better« unifies and divides the evaluator and evaluated |
1. Schlagwortkette |
Deutschland |
Ausländischer Arbeitnehmer |
Berufliche Qualifikation |
Gleichwertigkeit |
Anerkennung |
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE |
Deutschland -- Ausländischer Arbeitnehmer -- Berufliche Qualifikation -- Gleichwertigkeit -- Anerkennung |
2. Schlagwortkette |
Einwanderung |
Bildungsabschluss |
Arbeitssoziologie |
ANZEIGE DER KETTE |
Einwanderung -- Bildungsabschluss -- Arbeitssoziologie |
SWB-Titel-Idn |
470319143 |
Signatur |
E-Book UTB-scholars EBS |
Bemerkungen |
Elektronischer Volltext - Campuslizenz |
Elektronische Adresse |
$uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.5555/9783839432921 |
Internetseite / Link |
Verlag |