Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
PageMenu
-
Hauptmenü
-
Suchmenü
Einfache Suche
.
Erweiterte Suche
.
Zeitschriften-Suche
.
Suchergebnisse verfeinern
.
Neuerwerbungsliste nach Gruppen
.
Sortierreihenfolge
.
Benutzerdienste
Nutzeranmeldung
.
Mein Konto
.
Erwerbungsvorschlag
.
Fernleihe
.
Vormerkung
.
Verlängerung
.
Weitere Recherchemöglichkeiten
Datenbankinfosystem (DBIS)
.
Karlsruher virtueller Katalog (KVK)
.
Regensburger Systematik (RVK)
.
Elektronische Zeitschriften (EZB)
.
Zeitschriftendatenbank (ZDB)
.
Sitzung beenden
Katalog verlassen
.
Homepage WHZ
.
Hochschulbibliothek
.
© LIBERO v6.4.1sp240211
Page content
Sie befinden sich hier
:
Katalogdatenanzeige
Katalogdatenanzeige
Pedagogized Muslimness: religion and culture as identity politics in the classroom
.
Bookmark für diesen Satz setzen
Katalogdatensatz500423921
.
.
Wikipedia-Verfasserlink
.
.
LibraryThing
.
Kataloginformation
Katalogdatensatz500423921
.
Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
Hinweise auf parallele Ausgaben
424991381 Druckausg.: ‡Buchardt, Mette, 1969 - : Pedagogized Muslimness
ISBN
978-3-8309-3143-0
Name
Buchardt, Mette
T I T E L
Pedagogized Muslimness
Zusatz zum Titel
religion and culture as identity politics in the classroom
Verlagsort
Münster ; New York
Verlag
Waxmann
Erscheinungsjahr
2014
2014
Umfang
Online Ressource (198 S.)
Reihe
Religious diversity and education in Europe ; 27
Religious diversity and education in Europe
Band
27
Zugl.: Kopenhagen, Univ., Diss., 2008 u.d.T.: Buchardt, Mette : Identitetspolitik i klasserummet
Titelhinweis
Druckausg.: ‡Buchardt, Mette, 1969 - : Pedagogized Muslimness
Available in another formISBN: 978-3-8309-3143-0
Druckausg.
ISBN
ISBN 978-3-8309-8143-5
Klassifikation
1540
9540
370
BU 1720
DP 6100
BU 5700
BE 8607
BE 8665
Kurzbeschreibung
Becoming Danish/Christian and becoming Muslim are skills that may be acquired in the secularized school system. This study explores how social structure and the politics of identity and knowledge in relation to religion intertwine when recontextualized in the classroom of the Danish comprehensive school post 9-11. Through close readings of what takes place at a classroom level in two Copenhagen schools, Pedagogized Muslimness provides insights into how the Nordic model of comprehensive schooling – in the (post-)welfare state – plays out in daily school life and with what effects. The book provides a deeper understanding of how knowledge is produced in school, and how school operates as an arena for the production and distribution of social difference. The good pupil is the pupil that speaks of her/himself, acting as a subject, or who, by confirming the teacher’s organizing of her/himself, accepts being made into an object upon which knowledge can be generated. Particularly overexposed are the pupils, whom the teachers identify as ‘Muslim’, something which draws on decades of casting this group of children as special objects of – as well as obstacles to – schooling. By the late 1970s and the early 1980s, the children of migrants came to be defined by their parents’ relation to the labor market: as ‘foreign workers’ in often unskilled jobs, associated with rural life and ‘traditional family patterns’, and characterized by what was seen as their (lack of) language skills. In the course of several moral panics around ‘Muslims’ and ‘Muslim children’, this focus has translated into a knowledge formation of culture/religion. The book shows how school-produced Muslimness, in the pedagogized social economy of the classroom, becomes a parameter of social class, higher as well as lower.
1. Schlagwortkette
Dänemark
Muslim
Christ
Religiöse Identität
Kulturelle Identität
Bildungsniveau
Sozialstruktur
Religionsunterricht
SWB-Titel-Idn
445156031
Signatur
E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830981435
Internetseite / Link
Verlag
.
ISBD-Anzeige
Katalogdatensatz500423921
.
Kategorien-Anzeige
Katalogdatensatz500423921
.
Verwandte Werke
Katalogdatensatz500423921
.
Bände anzeigen
Katalogdatensatz500423921
.
Titel zur Titelsammlung hinzufügen
Katalogdatensatz500423921
.
Kataloginformation500423921
Datensatzanfang
.
Kataloginformation500423921
Seitenanfang
.
Titel vormerken
Katalogdatensatz500423921
Vollanzeige Katalogdaten
Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.
Im Bereich
Kataloginformation
werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.
Der Bereich
Exemplarinformationen
enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche
Suche nach