Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
PageMenu
-
Hauptmenü
-
Suchmenü
Einfache Suche
.
Erweiterte Suche
.
Zeitschriften-Suche
.
Suchergebnisse verfeinern
.
Neuerwerbungsliste nach Gruppen
.
Sortierreihenfolge
.
Benutzerdienste
Nutzeranmeldung
.
Mein Konto
.
Erwerbungsvorschlag
.
Fernleihe
.
Vormerkung
.
Verlängerung
.
Weitere Recherchemöglichkeiten
Datenbankinfosystem (DBIS)
.
Karlsruher virtueller Katalog (KVK)
.
Regensburger Systematik (RVK)
.
Elektronische Zeitschriften (EZB)
.
Zeitschriftendatenbank (ZDB)
.
Sitzung beenden
Katalog verlassen
.
Homepage WHZ
.
Hochschulbibliothek
.
© LIBERO v6.4.1sp240211
Page content
Sie befinden sich hier
:
>
Suchergebnisse
Katalogdatenanzeige
Katalogdatenanzeige
Vorheriger Titel
.
Negotiating identity and tradition in single-faith religious education: a case study of islamic education in finnish schools
.
Bookmark für diesen Satz setzen
Katalogdatensatz500423915
.
.
Wikipedia-Verfasserlink
.
.
LibraryThing
.
Kataloginformation
Katalogdatensatz500423915
.
Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
ISBN
978-3-8309-3089-1
Name
Rissanen, Inkeri
T I T E L
Negotiating identity and tradition in single-faith religious education
Zusatz zum Titel
a case study of islamic education in finnish schools
Verlagsort
Münster ; New York
Verlag
Waxmann
Erscheinungsjahr
2014
2014
Umfang
Online Ressource (160 S.)
Reihe
Research on religious and spiritual education ; Volume 7
Research on religious and spiritual education
Band
Volume 7
Titelhinweis
Druckausg.ISBN: 978-3-8309-3089-1
Available in another formISBN: 978-3-8309-3089-1
Druckausg.
ISBN
ISBN 978-3-8309-8089-6
Klassifikation
1576
9576
297.07104897
Kurzbeschreibung
What kinds of process of negotiation are involved in teaching and studying Islam in a modern liberal context? How can the common aims attached to liberal religious education in contemporary European multicultural societies be pursued in single-faith education? This book contributes to the search for legitimate and successful forms of religious education by presenting results from a case study examining Islamic education in Finnish schools. Finnish Islamic education, in which students study their own religion with aims drawn from the liberal educational paradigm, offers a space for negotiating liberal educational values in an Islamic framework and negotiating Islam in its many contexts. The findings demonstrate the possibilities as well as challenges in educating for autonomy, tolerance and citizenship through religion. The book also gives insights into students’ negotiations on diversity and tolerance that are important for all involved in any form of multicultural education. These negotiations bring out distinct challenges in dealing with interreligious, intrareligious and cultural differences, and demonstrate how different understandings of tolerance in different ideological frameworks can cause confusion among students. The results lead to a discussion of the educational needs of Muslim students in contemporary Western societies and the competencies their teachers need.
SWB-Titel-Idn
445164662
Signatur
E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830980896
Internetseite / Link
Verlag
.
ISBD-Anzeige
Katalogdatensatz500423915
.
Kategorien-Anzeige
Katalogdatensatz500423915
.
Verwandte Werke
Katalogdatensatz500423915
.
Bände anzeigen
Katalogdatensatz500423915
.
Titel zur Titelsammlung hinzufügen
Katalogdatensatz500423915
.
Kataloginformation500423915
Datensatzanfang
.
Kataloginformation500423915
Seitenanfang
.
Titel vormerken
Katalogdatensatz500423915
Vollanzeige Katalogdaten
Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.
Im Bereich
Kataloginformation
werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.
Der Bereich
Exemplarinformationen
enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche
Suche nach