Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Performativity, materiality and time: tacit dimensions of pedagogy

Performativity, materiality and time: tacit dimensions of pedagogy
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 413945162 Druckausg.: ‡Performativity, materiality and time
ISBN 978-3-8309-3116-4
Name Kraus, Anja ¬[Hrsg.]¬
T I T E L Performativity, materiality and time
Zusatz zum Titel tacit dimensions of pedagogy
Verlagsort Münster ; New York
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2014
2014
Umfang Online Ressource (150 S.)
Reihe European Studies on Educational Practices ; 4
European studies on educational practices
Band 4
Titelhinweis Available in another formISBN: 978-3-8309-3116-4
Druckausg.
Druckausg.: ‡Performativity, materiality and time
ISBN ISBN 978-3-8309-8116-9
Klassifikation 1574
9574
780
DF 3000
Kurzbeschreibung Focusing mainly on the tacit side of pedagogical practices entails not only a revision of instructional practices but also that of the existing theoretical approaches to educational practices and learning and a work on the methodology of empirical research in the Educational Sciences. In terms of this effort references to subjects, objects and given structures are replaced by the concepts performativity, materiality and time. In this volume the paradigm shift is applied to different educational fields, questions and methodologies, such as the performativity in imaginary, mediated and virtual spaces and other tacit subjects of learning, such as language education, the ethical implications of the adult-child differentiation, educational research on things and the mastery of university by the students.
2. Kurzbeschreibung Focusing mainly on the tacit side of pedagogical practices entails not only a revision of instructional practices but also that of the existing theoretical approaches to educational practices and learning and a work on the methodology of empirical research in the Educational Sciences. In terms of this effort references to subjects, objects and given structures are replaced by the concepts performativity, materiality and time. In this volume the paradigm shift is applied to different educational fields, questions and methodologies, such as the performativity in imaginary, mediated and virtual spaces and other tacit subjects of learning, such as language education, the ethical implications of the adult-child differentiation, educational research on things and the mastery of university by the students
1. Schlagwortkette Performativität <Kulturwissenschaften>
E-Learning
Unterrichtsmethode
Bildungsforschung
SWB-Titel-Idn 443616779
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830981169
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500423827 Datensatzanfang . Kataloginformation500423827 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche