Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

RE Teachers' Religious Literacy: a qualitative analysis of RE teachers’ interpretations of the biblical narrative The Prodigal Son

RE Teachers' Religious Literacy: a qualitative analysis of RE teachers’ interpretations of the biblical narrative The Prodigal Son
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 48527860X Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Kjørven, Ole Kolbjørn: RE teachers' religious literacy
48527860X Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Kjørven, Ole Kolbjørn: RE teachers' religious literacy
ISBN 978-3-8309-3488-2
3-8309-3488-2
Name Kjørven, Ole Kolbjørn ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L RE Teachers' Religious Literacy
Zusatz zum Titel a qualitative analysis of RE teachers’ interpretations of the biblical narrative The Prodigal Son
Verlagsort Münster ; New York
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2016
2016
Umfang 1 Online Ressource (202 Seiten)
Reihe Religious diversity and education in Europe ; Volume 31
Religious diversity and education in Europe
Band volume 31
Notiz / Fußnoten Literaturverzeichnis: Seite 188-200
Hochschulschriftenvermerk $bDissertation$cNorwegian School of Theology Kjørven$d2014
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Kjørven, Ole Kolbjørn: RE teachers' religious literacy
Available in another formISBN: 978-3-8309-3488-2
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Kjørven, Ole Kolbjørn: RE teachers' religious literacy
ISBN ISBN 978-3-8309-8488-7
ISBN 3-8309-8488-X
Klassifikation 1921
9921
226.806
220
BC 7240
Kurzbeschreibung The author conducted an empirical study on RE teachers' religious literacy, more specifically, on how they interpret a religious narrative. The transactional analysis of the RE teachers' interpretations of The Prodigal Son brought forth four categories or typologies: the immanent approach, the ethical, the Christian, and the dialogical approach. The typologies reflect that the RE teachers' interpretations are determined by different factors, more precisely, by the decisions made in the actual text-reader transactions. Kjørven therefore argues that it is important for RE teachers and RE teacher students to develop an awareness of and knowledge about the complexity of what is involved in meaning-making processes. A literacy of this kind, he concludes, will promote critical skills and thinking in school and in education. Ole Kolbjørn Kjørven works as an associate professor in religious education at Hedmark University of Applied Sciences in Norway. His research interests include teacher research and intercultural education. In 2014 Kjørven received his Ph.D for a thesis on RE teachersapos; religious literacy.
1. Schlagwortkette Verlorener Sohn
Interpretation
Rezeptionsästhetik
Religionslehrer
SWB-Titel-Idn 502124199
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830984887
Internetseite / Link Verlag
Kataloginformation500423430 Datensatzanfang . Kataloginformation500423430 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche