Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Drama-based foreign language learning: encounters between self and other

Drama-based foreign language learning: encounters between self and other
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 396004741 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Tschurtschenthaler, Helga: Drama-based foreign language learning
ISBN 978-3-8309-2955-0
3-8309-2955-2
Name Tschurtschenthaler, Helga ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Drama-based foreign language learning
Zusatz zum Titel encounters between self and other
Auflage 1. Aufl.
Verlagsort Münster ; New York ; München ; Berlin
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2013
2013
Reihe Münchener Arbeiten zur Fremdsprachen-Forschung ; 27
Münchener Arbeiten zur Fremdsprachen-Forschung
Band 27
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Tschurtschenthaler, Helga: Drama-based foreign language learning
ISBN ISBN 978-3-8309-7955-5
Klassifikation 1561
9561
400
400
1342604326 ES 861
Kurzbeschreibung What does another language do to the individual who learns and uses it? How is the individual’s idea of self affected by the other language? This case study deals with these two overarching questions within the context of learning English as a foreign language through drama at a German upper-secondary school in South Tyrol. It investigates how the students see themselves in their roles, how they perceive themselves as users of the foreign language, and how they experience themselves in-role in another language. The results show how powerful drama-based activities can be and what educational impact they have.
2. Kurzbeschreibung What does another language do to the individual who learns and uses it? How is the individual's idea of self affected by the other language? This case study deals with these two overarching questions within the context of learning English as a foreign language through drama at a German upper-secondary school in South Tyrol. It investigates how the students see themselves in their roles, how they perceive themselves as users of the foreign language, and how they experience themselves in-role in another language. The results show how powerful drama-based activities can be and what educational impact they have.
1. Schlagwortkette Südtirol
Schultheater
Englischunterricht
Oberstufe
SWB-Titel-Idn 413970957
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830979555
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Inhaltstext
Kataloginformation500422559 Datensatzanfang . Kataloginformation500422559 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche