Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Towards a methodology for comparative studies in religious education: a study of England and Norway

Towards a methodology for comparative studies in religious education: a study of England and Norway
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 394813995 Druckausg.: ‡Bråten, Oddrun M. H.: Towards a methodology for comparative studies in religious education
ISBN 978-3-8309-2887-4
Name Bråten, Oddrun M. H.
T I T E L Towards a methodology for comparative studies in religious education
Zusatz zum Titel a study of England and Norway
Auflage 1. Aufl.
Verlagsort Münster ; München ; Berlin [u.a.]
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2013
2013
Reihe Religious diversity and education in Europe ; 24
Religious diversity and education in Europe
Band 24
Notiz / Fußnoten Literaturangaben
Titelhinweis Druckausg.: ‡Bråten, Oddrun M. H.: Towards a methodology for comparative studies in religious education
Available in another formISBN: 978-3-8309-2887-4
Druckausg.
ISBN ISBN 978-3-8309-2887-4
ISBN 3-8309-2887-4
Klassifikation 1571
9571
207.509481
DV 2290
DV 2595
Kurzbeschreibung In this book Oddrun M. H. Bråten set out to utilise and test her methodology for comparative religious education. This synthesises two sets of ideas. The first includes supranational, national and subnational processes. Formal supranational processes refer to international (educational) policymaking in international organisations. Informal supranational processes include secularisation, pluralisation and globalisation. Subnational processes refer to variations between regions within a country. The second set of ideas concerns the societal, institutional, instructional and experiential levels of curriculum. They are affected by supranational, national and subnational processes. In discussing the societal level, attention needs to be given to the histories of religion, state and school in each country. Research at the institutional level involves analysis of relevant policy documents and legislation in each country, while research at the instructional level involves analysis of how teachers interpret, plan and teach the curriculum, while the experiential level researches how students interact with one-another and with teachers to develop their understanding. A third set of ideas includes Bråten's use of Schiffauer and collaborators' concepts of social/national imaginary and civil enculturation. These concepts help in grasping the historical and sociological depth of national traditions. This publication is a groundbreaking study in the methodology of comparative religious education and the author won the award for Outstanding Research Student of 2009-2010 in the field of education at the University of Warwick.
1. Schlagwortkette England
Norwegen
Religiöse Erziehung
Religionsunterricht
Vergleichende Religionspädagogik
ANZEIGE DER KETTE England -- Norwegen -- Religiöse Erziehung -- Religionsunterricht -- Vergleichende Religionspädagogik
2. Schlagwortkette Religiöse Bildung
Internationaler Vergleich
ANZEIGE DER KETTE Religiöse Bildung -- Internationaler Vergleich
SWB-Titel-Idn 413948056
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830978879
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Inhaltsverzeichnis
Kataloginformation500422422 Datensatzanfang . Kataloginformation500422422 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche